Splashdown
    14
    -

10 6.5

Speltest av IverZon

Inskickad av IverZon den 22/02 -06 07:52

Spelet handlar om att du ska köra vattenskoter. Spelet har ingen direkt story. Som sagt går spelet ut på att köra vattenskoter. Du kan köra typ karriär eller inte riktigt, men man börjar på en bana sen kommer det nya och du möter nya och svårare motståndare. Man kan vinna andra gubbar som har bättre skoter. Alla förares skotrar är oftast inte jättebra på allting utan vissa kanske har bra fart eller svängar med mera. Du kan även i början köra vattenskoterskolan där du lär dig att köra och även kontrollerna.

Jag tycker att spelet är okej. Det ligger mellan dåligt och bra, men det blir okej som sagt. Grafiken tycker jag är rätt bra för att spelet kom för ett tag sen. Vattnet har de fått till rätt bra och även stränderna. Som sagt bra grafik för att vara några år. Spelkänslan är även den okej, men lutar mer åt den bra sidan. Man får en ganska bra känsla när man gasar i full fart över vattnet. Det kan ju vara olika från person till person, men jag tycker att den är rätt bra.
Ljudet är något man inte tänker på i spelet. I allafall inte jag. Men ibland när man racear och det är tätt mellan alla förare kan man höra vissa kommentarer de säger till varandra, men inte så jätteofta. Jag tycker inte att ljudet är något jag kan som sagt tänker på, men om jag ska bedömma det så är det väl ändå bra. Hållbarheten är den även halvbra. Jag kunde spela det ett tag innan det blev tråkigt, men man kan ju försöka ta sitt eget rekord och sånt så att det räcker. Spelet är ganska bra och den har för det mesta inga problem med någonting vad jag har märkt.

Mina betyg till spelet: Grafiken är bra och får en 7a. Hade man gjort testet när det var nytt så hade det säkert fått en 9a. Men av mig här och nu, en 7a. Spelkänslan får även den en 7a och jag har inte så mycket mer att säga om den. Den får ju en 7a, men nästan en 6a. Ljudet som jag berättade om är inte så mycket jag bryr mig om.
Hållbarheten får också den en 6a. Den kanske kunde vara lite bättre, men den duger trots allt och får en stadig 6a. Ja, mer har jag inte att säga om spelet. Spelet får ett slut betyg på runt 6,5 eller något sånt.

Totalbetyg: 6.5 Ljud: 6 Grafik: 7 Hållbarhet: 6 Spelkänsla: 7