Radical Entertainment
    76
    -

9 6.3

Speltest av nonstop

Inskickad av nonstop den 25/03 -08 19:27

Spelet handlar om Tony Montana som är en stor knarklangare som på toppen av sin karriär förlorar allt pågrund av Sosa. Spelet går ut på att Tony ska återuppbygga sin karriär genom att köpa fronter=affärer/klubbar och döda en massa gäng. Tony måste också hjälpa Felix som är Tonys vän genom att göra uppdrag åt honom t.ex döda ett gäng eller försvara Felixs bror som ofta hamnar i trubbel. Man ska även döda några viktiga fiender genom spelets gång t.ex. Natcho, Diaz bröderna, Gaspar och Sosa mannen som tog allt från Tony. Man kan även muta poliser så att man inte hamnar i trubbel. Man ska också samarbeta med The Sandman som äger några öar som han planterar marijuana på. Genom The Sandman får Tony sitt knark som han kan sälja till Miamis alla mindre knarklangare som sedan säljer till knarkarna. Tony är även ute efter en enda sak att döda Sosa. Genom att döda honom så blir Tony den största knarklangaren i världen.

Spelet var roligt och har en cool spelkänsla. Spelet är ganska svårt i början men det ger sig när man lärt sig alla knappar och hur man hanterar dom. Spelet är ganska spännande och roligt för den som gillar att vara skurk. Spelet är action fyllt och har en förmåga att låta en sitta och spela mer än vad man tänkt.

Grafiken är inte världens bästa men om man spelar mycket så är det inget man tänker på. Spelkänslan skön om man verkligen är "inne" i spelet och har känslan att det är nästan på riktigt. Ljudet är typ som på andra spel finns inte mycket att klaga på. Hållbarheten är som på dom flesta spel. Jag har haft det sen i början av 2007 och har spelat ganska ofta och det är i bra skick fortfarande.

Totalbetyg: 6.3 Ljud: 7 Grafik: 5 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 5