9.1 8.5

Speltest av cybertronx

Inskickad av cybertronx den 30/06 -07 11:25

Utvecklare: Insomniac Games.
Realesedatum: År 2004.
Rekommenderad ålder: Från 3 år.

Ratchet och Clank är tillbacka i ännu ett äventyr och ska rädda en galax ännu en gång. Ratchet och Clank räddade senast en annan galax från protopets och andra faror. Dem två bor nu i ett lyx hem på planeten Megapolis. Dem ser på TV och kollar på Secret Agent Clank. Men efter det så ser dem på nyheterna och Ratchets hemplanet Veldin är med på TV och den är i fara av en arme med elaka utomjordingar. Ratchet och Clank beger sig dit med sitt rymdskepp för att stoppa det och medans dem håller på och räddar planeten så blir dem plötsligt soldater i en slags styrka emot ondskan i galaxen. Ratchet har kvar sin senaste skiftnyckel från 2:an. Och man får också 2 nya vapen. Men senare i spelets gång så kan man få ännu mera vapen och andra användbara prylar. Dem beger sig sen till planeten Florana för att hitta Qwark för att han ska hjälpa till i styrkan. Men det har hänt något. Qwark börjar att bete sig som en apa. Men senare i spelets gång så blir han normal igen och minns allting han varit med om. Och han blir god i 3:an också, i dem förra Ratchet och Clank spelen så var han en fiende. Och skruvar är som vanligt fortfarande en valuta i galaxen.

Jag tycker att 3:an är bättre än 2:an. Kul att utforska planeter och skjuta ner bossar och skumma fiender. Det finns cirka 17 planeter att utforska med olika miljöer som en öken, en djungel, och så vidare. I 2.an var det en nyhet att man kan uppgradera sina vapen. Men i 3:an kan man uppgradera dem mer än 5 gånger. För varje uppgradering på ett vapen så blir den starkare och större. Skill points finns fortfarande att utföra för att få olika fusk. Platinum bolts är stora skruvar som är gömda i olika planeter och med hjälp av dem så kan man låsa upp nya skins som gör så att Ratchet ser ut som en helt annan person.

Och nu till mina betyg till spelet. Grafiken är mycket bättre än i det förra äventyret och färgerna på figurerna är färg glada. Grafiken får en 7:a. Spelkänslan. Spelkänslan i spelet är att utforska planeterna och uppgradera sina vapen och vara nyfiken på hemliga områden och att skjuta ner olika sorters fiender. Varje planet har en särskild fiende eller mera. Men Spelkänslan får en 7:a. Och nu till ljudet. Bra röst skådespelare, Ratchets röst passar perfekt och Clanks med. Och sköna ljud när man spränger olika grejer som fiender eller fordon. Så ljudet får en 7:a. Hållbarheten räcker tills man klarat ut spelet 3 gånger typ, men man vill gärna spela spelet igen i vissa perioder. Så hållbarheten får en 7:a också.

+Graffen är snygg, häftiga vapen och lagom med planeter.
-Spelet klarar man ut på två dar typ.

Totalbetyg: 7 Ljud: 7 Grafik: 7 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 7