12 november 2004
    Insomniac Games
    559
    -

9.1 8.5

Inskickad av Fuska-nu den 25/08 -05 10:26

Det här är den tredje delen i Ratchet and Clank spelen.Clank som nu mer gjort sig känd som "Secret Agent Clank" har blivit tvstjärna i en egen serie.Det börjar med att Ratchet och Clank sitter farmför tv:n och tittar på Secret agent clank.Ratchet bytar kanal eftersom han är lite avundsjuk på Clank.Han kommer över till en nyhets kanal där Darla Gratch(Känd från de tidigare spelen)raporterar att tyrranoider attackerar ratchets hemplanet,Veldin.(Tyrranoider är några sorts djur i olika storlekar med olika många ögon)Hon berättar att tyrranoiderna slagit ihop sig med Dr.Nefarious:en ond doktor.Hon talar också om att Galactic Rangers(En god arme med soldater)försöker hålla tillbaka tyrranoiderna men de klarar det inte såbra...Ratchet blir riktigt arg och beslutar sig för att åka direkt tillbaks till Veldin och befria planeten tillsammans med Galactic Rangers.

Nyheter:Några nyheter i Ratchet and Clank är t.ex.Vid-o-comic där man spelar tv-spel(Alltså tv-spel i spelet)där man spelar som Captain Qwark(En känd superhjälte som är känd från de övriga spelen)man ser tyvärr spelet från sidan vilket jag tycker är lite tråkigt.En annan nyhet är att man kan uppgradera sina vapen från nivå ett till åtta.Dessutom om kanske saknar vapnen från Ratchet and Clank 2 kan man få de gratis om man har en fil från Ratchet and Clank 2 på samma minneskort som Ratchet and Clank 3.En till nyhet är hovership (ett skep med skjutvapen som man använder vid olika tillfällen för att skjuta ner tyrranoider och andra skep)

Karaktärer:Man får träffa många nya karaktärer på det här spelet men man återser ckså många gamla från de andra Ratchet and Clank-spelen.Några nya karaktärer är huvudfiendenDr.Nefarious och hans betjänt Lawrence.Man möter även Sasha en tjej som är kapten på skepppet Phoenix och presidenten(som är Sashas pappa)dessutom möter vi Skrunch en apa som Captain Qwark träffat på en djungel planet.Några andra karaktärer är Skid McMarxx en hoverboard förare som man träffar i ettan,Helga en ganska tjock "konditions tränare" som tränar en att använda gadgets,Man möter även Al en teknisk kille som kan det mesta om datorer och såklart Captain Qwark.

Miljö:Jag tycker miljön på planetarna är fin,det finns mycket träd och blommor och stenar på marken.Jag tycker man blir mer sugen att spela när det är sådan här miljö i spel.En väldigt fin miljö i detta spel som sagt!

Grafik:grafiken i Ratchet and Clank 3 är väldigt fin och färgglad med många ljusa färger och även mörka.

Jag ger Ratchet and Clank 3 en stark 10:a.Den hade kunnat få en ännu starkare 10:a om det fanns mer att göra när man klarat spelet och uppgraderat alla sina vapen.Annars rekkomenderar jag Ratchet and Clank 3 till den som vill ha äventyr,spänning och humor om man har ettan och tvåan i Ratchet and Clank serien är trean ett måste!! //Mvh BigAl

Totalbetyg: 9.8 Ljud: 10 Grafik: 10 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9