Eurocom Entertainment Software
    12
    -

8.3 9

Speltest av Varg2000

Inskickad av Varg2000 den 28/03 -11 17:33

Du är ett utomjordiskt rovdjur som har sänts till jorden för att jaga. Det är planetens varmaste sommar, året är 1930, och du har hamnat i New Way City där du har hamnat i ett maffiakrig och precis dödat maffiabossen Bruno Borgia. Men under ditt försök att fly så faller du till grunden genom en byggnad, och du aktiverar självförstörelse sekvensen på ditt rymdskepp, och explotionen förintar hela staden. Efter det blir du bannlyst av din klan till en planet full av hemska utomjordingar. 100 år senare förs du, nu kallad Scarface, tillbaka till jorden för att försöka återfå din heder. Du skickas tillbaka till New Way City, nu kallat Neonopolis, för att stoppa Människorna som stulit din arts teknologi och använder den till dåliga ändamål och säljer den runt om i världen, men framför allt ska du stoppa Bruno Borgias överlevande son, Hunter Borgia som är skulden till allt.

Jag tycker att det här spelet är väldigt intressant, uppfinningsrikt och spännande. Det är riktigt kul att man får leva sig in i rollen som självaste filmmonstret rovdjuret och använda all dess teknologi och vapen i intressanta miljöer. Dock har spelet vissa saker som borde rättas till, till exempel så borde man kunna spela fritt och ha lite fler egenskaper och bytesdjur.

Grafiken är jättebra, man kan se speciella detaljer i omgivningen som är riktigt bra gjorda och passar in med hur du rör dig.

Spelkänslan är också jättebra, man kan liksom leva sig in i rollen, speciellt om man är ett fan av det här monstret.

Ljudet är jättebra och det funkar riktigt bra med omgivningen.