Ubisoft Montpellier
    95
    -

8.2 9.4

Speltest av AngelOfGames

Inskickad av AngelOfGames den 27/12 -05 13:16

Filmproducenten Carl Denham har bestämt sig för att gör en ny film för att bättre på sitt rykte. Han följer med kaptenen Hayes och hans besättning till en ö som inte finns kartlagd på någon karta som kallas Skull Island. Väl när dom har kommit till ön så går båten på grund och alla sätter sig i rodbåtarna för att paddla sista biten till ön. Dom lyckas paddla in till en strand så dom kan kliva på ön. En bit in i spelet blir man fångade av öns infödingar och huvudrollsinnehavaren Ann Darrow offras till en jätte apa som dom kallar Kong, som blir kär i henne. Nu får manusskrivaren Jack Driscoll en helt nytt uppdrag att ta sig igenom djungelns alla faror efter Kong och rädda Ann. I spelet får du vara både Jack och Kong. Där du får slåss emot Dinosaurier, gigantiska krabbor, T-Rex och stora larver. Spelet har 4 olika skjutvapen som man kan använda att döda sina fiender med och så kan man även använda spjut som infödingarna har lämnat kvar och ben från döda djur som du kan försvara dig med.

Spelet är riktigt fint, miljöerna, personerna, djuren allt är jättebra gjort. Som altid är jag tveksam till FPS spel till konsoller. jag tycker det oftast är svår styrning men King Kong är helt tvärtom. det är lätt att komma in i hur man ska styra Jack eller Kong. Det jag gillar är det här med att man kan ta upp ett ben eller spjut från marken för att försvara sig med, som oftast är bättre att använda en pistolerna. En sak som är rätt häftigt också är det att man kan ta olika småkryp och sätta dom på ett spjut/ben och kasta iväg det så springer fienderna iväg dit. Sen en annan mycket verklig sak är det att djuren blir rädda för eld. Så när man viftar med ett spjut som man har satt eld på så när man viftar så aktar sig fienderna. En rolig sak är att man får spela som självast Kong osm är en bra paus från att traska igenom djungel och döda larver.

Grafik: Som jag sa innan så är det mycket vackert. Miljörna är otroligt väl gjorda och fina. Sen så är gubbarna mycket verkligt gjorda och även dinosaurierna likaså. Men det som drar ner är den stora apan den är inte så bra gjord för utom i närbild.
Spelkänsla: Den är lätt att komma in i och mycket skön styrning. sen att gå våldslös med Kong är verklige en härlig känsla.
Ljud: Fantastiskt, verkligt och härligt är ljudet. mer musik skulle ge den full pott.
Hållbarhet: När man kommit en bit in i spelet är det svårt att sluta spela. Sen finns det mycket bonusmatrial att låsa upp när man har fått en del antal poäng eller hur mycket man klarat av spelet.