Ganbarion
    36
    -

8.2 8.6

Speltest av thecoolking

Inskickad av thecoolking den 15/01 -07 23:44

Ja i det här spelet är det inte precis EN story utan FEM storys. Varför är det så nu då? Jo för att det finns en story med 5 olika karaktärer. Ja fast om jag ska berätta om storyn så tar jag storyn med karaktären som är huvudkaraktär i mangan (detta spel är ju inte bara ett spel utan också en manga och animé). Och huvudkaraktären i mangan heter Monkey D. Luffy, eller på svenska är det Ruffy istället för Luffy. Han är en pirat som söker efter skatten One Piece. Ja hans story är ju som sagt att han vill hitta den storslagna skatten One Piece som den legendariska piraten Gold Roger lämnat ifrån sig på ön Raftel som finns i storleden (the Grand line). Ja så då ska man "fighta" sig igenom storleden till One Piece, eller ja man ska ju inte spela så mycket att man kommer fram till One Piece men man ska ta sig fram till bok 26-32 i serien. Ja man är ju inte bara Monkey D. Luffy man får ju också spela som personer ur hans piratklan, eller ska jag säga att man får spela som folk ur hans piratklan när man spelar hans story. Annars får man spela som ett antal fler pirater. Fast alla är ju inte pirater. En del karaktärer är ju marinkårssoldater. I alla fall två karaktärer. Ja och det man gör på spelet har jag väl för det mesta berättat men jag kan väl säga, enkelt uttryck: ett fightingspel.

Jag tycker att spelet är mycket bra och underhållande. Ganska välgjort, dom kunde ha gjort bättre men det duger verkligen. Det är nog det bästa fightingspelet jag nånsin spelat i alla fall. Jag har inte spelat så jättemånga fightingspel men jag har spelat några i alla fall. Ja spelet är bra och jag rekommenderar det starkt. Och en sak till: man behöver verkligen inte ha läst mangan för att förstå nåt av spelet. Men om man spelar spelet så kanske man får lust att pröva på att läsa mangan.

Ja jag gav grafiken 8:a för att det är ganska härlig grafik. Man kan verkligen säga att den är unik. Så därför fick den en 8:a. Spelkänslan är väl hyfsad säger jag bara. Inget fel på den men dom kunde ha gjort spelet lite bättre så att man får den där "ja vad härliga strider det är"-känslan. Dom kunde ha gjort det lite mer spännande så att man verkligen får den riktigt härliga spelkänslan. Men den får en 8:a. Ljudet är riktigt bra. Musiken på banorna är riktigt grym och passande till omgivningarna. Ja så då är det väl klart att ljudet får en 10:a. Hållbarheten är mycket bra faktiskt. Det tar lång tid innan man tröttnar på att spela detta fantastiska spel.

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 10 Grafik: 8 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 8