EA Sports
    128
    -

8.5 9.4

Speltest av Christian_91

Inskickad av Christian_91 den 15/01 -07 23:13

Detta är ett av många spel i serien som går ut på att man ska spela ishockey i några olika ligor. Det finns flera olika ligor utspelar sig i flera olika länder: Sverige, Finland, Tyskland och slutligen Tjeckien. Alla spelare är riktiga elitspelare men man kan även skapa egna spelare och sätta in i något av alla lag som finns i spelet. Det finns en massa olika spelsätt som man kan spela som tillexempel: Dynasty Mode, där man får välja ett lag, vad man ska heta och vad man ska vara för karaktär och så köper man det laget och får ett uppdrag för den säsongen som man spelar tex "Ta laget till slutspel" och man kan totalt spela 20 säsonger har jag för mig. Men man kan även spela vanlig säsong med lag från NHL eller någon av dom andra ligorna som finns. En annan sak som är rolig att spela är ett världsmästerskap med dom bästa lagen från OS i Turin(Kanada, Sverige, Slovakien, Usa, Finland och Tjeckien) och det är spelarna från OS som ingår i lagen. Man kan även spela ett mini spel i straffläggning som är kul men väldigt svårt att göra mål på.

Jag tycker spelet är väldigt bra, ett av dom bästa NHL spelen som jag spelat och det är bra att det är riktiga spelare. Det är även fyra olika kommentator, men det är roligast att ha dom Engelska tycker jag för dom vet mest om spelarna(fast jag har bara spelat med dom Svenska också men dom är så tråkiga).

Grafik: Den är väldigt bra, spelarna och allt på isen är bra gjort men tyvärr så är publiken riktigt dålig på nära håll och det finns bara en huvuddomare som också är lite synd men i det stora hela så är det mycket välgjort och det är en stark nia. Spelkänsla: Den är helt otrolig. Det finns inget att säga om den direkt förutom att det verkligen känns som att man själv är där nere på isen och spelar, en självklar tia.
Ljud:Ljudet är också väldigt bra och kommentatorerna har många ord och fraser intalade dock så kan det bli lite fel ibland bland annat så säger dom fel namn på spelare eller lag. Det drar ner betyget lite men även här en stark nia.
Hållbarhet: Det här spelet tröttnar man inte på eftersom det finns så otroligt mycket att göra men risken finns att man sitter för länge och spelar i flera timmar. Om detta skulle ske så är det bara att lägga ifrån sig kontrollen och gå och göra något annat en stund så löser det sig, det blir alltså en självklar tia.

Trevlig spelglädje önskar christian_91

Totalbetyg: 9.5 Ljud: 9 Grafik: 9 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 10