-

8 9.1

Fler fusk

Tips

Inskickat av Sebbe_WRC5 den 01/11 -07 02:24

När jag registrerade mitt Nhl 06 sÃ¥ fick jag 2 tips av EA, Jag tror att dom fungerar till bÃ¥de Ps2 och Pc. Här kommer det:

Speltips 1 – Allt handlar om närkamperna. NHL06 har nÃ¥gra fantastiska nyheter för hur du Ã¥ker upp för isen och fintar bort mÃ¥lvakten. PÃ¥ samma sätt som i de klassiska NHL-spelen frÃ¥n början och mitten av 90-talet, kan du nu använda vänster analog spak (eller riktningsknappen i de äldre spelen) för att kontrollera dina spelares finter. Rör snabbt den vänstra analoga spaken fram och tillbaka sÃ¥ Ã¥ker din spelare pÃ¥ samma sätt. Du kan använda detta för att snurra upp försvarade backar eller för att lura upp mÃ¥lvakten pÃ¥ läktaren. Ett annat sätt att förvandla mÃ¥lvakten till ett sÃ¥ll är att använda spaken för specialrörelse (höger analog spak). Tryck spaken för specialrörelse upp, ned, vänster eller höger för nÃ¥gra spektakulära mÃ¥l mellan benen eller snurrskott. Men tänk pÃ¥ att endast spelare med stjärnsymboler framgÃ¥ngsrikt klarar av skotten. Nu nÃ¥got som inte mÃ¥nga av dina motstÃ¥ndare känner till: HÃ¥ll ned Shift under dessa rörelser för skott pÃ¥ tennis. Du kan utföra rörelserna även när du är bakom kassen. När du Ã¥ker eller stoppas bakom mÃ¥let, tryck pÃ¥ spaken för specialrörelse samtidigt som du hÃ¥ller ned Shift för att flippa pucken över mÃ¥l eller försöka dig pÃ¥ ett mÃ¥l pÃ¥ tennis. Speltips 2 – Försök att fÃ¥ pucken till dina spelare som är djupast ner i anfallszonen. MÃ¥lvakten kommer att Ã¥ka ut till mÃ¥lgÃ¥rdens ytterkant. SlÃ¥ pucken lÃ¥gt till den sida där dina medspelare befinner sig. Chansen är stor att returen hamnar pÃ¥ den sidan. Eftersom mÃ¥lvakten är sÃ¥ lÃ¥ngt ute hinner han inte komma i position för returen. Tryck snabbt pÃ¥ skottknappen för ett direktskott pÃ¥ returen. Speltips 3 - Vänj dig vid den nya fartökningen. Är du en av alla gamers som hÃ¥ller ned fartökningsknappen tills kraften tar slut? I sÃ¥ fall är det dags att du lär dig använda en helt ny fartökningsteknik. När du använder fartökning i NHL06 tvingas din spelare hÃ¥lla en hand pÃ¥ klubban och huvudet ner mot isen för att fÃ¥ den attityd som en spelare har som backcheckar (utan puck) eller försöker pressa för en kontring (med puck). Under denna tid har spelaren en större svängradie och sämre puck-kontroll, sÃ¥ det kan vara smart att släppa fartökningen när du vill checka eller spela offensivt. Alla spelare pÃ¥ isen har en bestämd mängd fartökningskraft per period när de är användarkontrollerade - spara lite av den tills slutminuterna av perioden.        Tack för att ni orkade läsa igenom bÃ¥da tipsen.    Ha de gött!!! Mvh Sebbe_WRC5.

Ingen har betygsatt fusket ännu.