11 november 2003
    EA Games
    252
    -

8 6.7

Inskickad av Fuska-nu den 05/07 -05 12:00

Precis som alla andra Medal Of Honor-spel så är även detta ett krigs-spel i allra högsta grad. Det är bla. annat med vissa delar från Pearl Harbor. Och ett helt nytt och älskvärt två-spelare läge, dyker även upp i det här spelet. Som är riktigt bra faktiskt, man kan spela två stycken spelare med varandra igenom hela spelet, eller om man vill och har en Multi-tap så kan du spela upp till fyra stycken spelare samtidigt (endast i matcher alla mot alla, eller alla mot alla-lag, så ej i story). Så fler-spelare läget bjuder upp till riktigt många trevliga stunder, med kompisarna =) Dess värre kan spelet var ganska enformigt och man tröttnar ganska lätt på det, om man bara sitter och spelar ensam hela tiden, (vilket jag råder er att inte göra). Med en rad olika och nya vapen, så gör dig redo för ett riktigt bra spel till PlayStation 2.

Jag blir lite besviken på spelets rent av usla grafik, om man gämför det med föregångaren Medal Of Honor: Frontline, som är mycket snyggare och bättre detaljerat än Rising Sun. Men tyvärr så fanns det ju inget "Multi-Player mode" i Frontline till PS2, och det är väl det som gör Rising Sun något bättre faktiskt. Om det inte skulle gå att spela mer än en spelare, så tror jag faktiskt att det här spelet skulle ligga och skräpa i spel-hyllan några dagar efter inköpet, men som tur är så går det ju att spela mer än en spelare =D När man tröttnar på att spela igenom en-spelar/2-spelar läget, så kan man ju alltid ta en liten äg-runda med några botar. En annan bra detalj i detta spel är att det är textat på svenska, så att de som inte är bäst i världen på engelska också har en chans att fatta vad det hela handlar om *.

Grafik(6): Den lever inte alls upp till förväntningarna, tråkigt nog. Det enda som svider riktigt hårt är väl igentligen de detalj-fattiga banorna och vapnen. Ljud(8): Ett av spelets allra starkaste områden är förvånandsvärt faktiskt spelet övertygande ljud. Som man näst intill upplever som perfekt. Spelkänsla(8): Härligt "aim", med hagelbössan är det enda du behöver ;P Hållbarhet(9): Spelar du med dina vänner tar det aldrig slut, och du lär inte tröttna heller.

Totalbetyg: 7.8 Ljud: 8 Grafik: 6 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 8