Speltest av cybertronx

Inskickad av cybertronx den 20/06 -07 14:40

Utvecklare: Naughty dog.
Produktions år: 2003.
Rekomenderad ålder: 12 år.
Genre: Action, Plattform, äventyr.

Nu har Naughty dogs omaka par Jak och Daxter återvänt i ett nytt äventyr. Jak, Daxter, Keira och Samos har uppfunnit en tidsmaskin och vill gå ut och se världen. När dem ska göra det så kommer Metal HEad bossen upp och sabbar grejer. Jak, Daxter, Keira och Samos hamnar i tids virveln och åker flera hundratals år in i framtiden. Jak och DAxter hamnar tillsammans, men Crimson Vakterna tillfångatar Jak och Daxter flyr. Jak är i 2 år i en kall, mörk fängelse cell och experimenteras av Dark Eco som Baron Praxis gör. Medans de två åren så gör Daxter andra grejer som man får veta i spelet Daxter till PSP. Efter de två åren så räddar Daxter Jak, men Jak kan nu förvandla sig till ett monster. 65 olika uppdrag att klara av och mängder med action, plattforms hoppande och äventyr. Metal Heads är nya fiender i spelet som är robotar som beter sig som skräck injagande monster som är ute efter Dark Eco. en enorm stad att utforska. Haven City. Jak och Daxter ställer upp i en undervärlds styrka med skurkar för att få undan presidenten Baron Praxis. Och när Jak and Daxter hjälper dem så får dem vapen och grejer. Det finns bara 4 vapen i spelet. Och senare i spelets gång så hittar Jak and Daxter Keira och Samos och hittar till och med Jak när Jak var liten. Gillar du att döda folk på gatan i spel? Gillar du att stjäla fordon i spel? Gillar du att skjuta monster i spel? Då kanske detta är ett spel för dig.

Jag tycker att Jak2: Renegade är bättre än 1:an. De röda äggen man samlade på sig i 1:an är kvar, men nu är dem mycket sällsynta och är fusk ägg som ger dig fusk av visst antal ägg. Denna gången så slipper du samla på dig en massa skräp som ger dig nya nivåer. Denna gången behöver du typ bara göra uppdrag för att låsa upp grejer och nya platser i storstaden. När jag fick spelet så blev jag genast beroende av spelet och kunde knappt sluta spela det. Flera timmars spelande av action, skratt, nyfikenhet och upptäckande. Olika miljöer finns i spelet som storstaden Haven City, en stor skog, stationer och kloaker.

Och nu över till mina betyg. Först och främst så börjar jag med grafiken. Grafiken i 2:an är bättre än i 1:an. Om du kollar på Daxter så är hans huvud kantig i 1:an, men i 2:an inte kantig. Spelkänslan i spelet är bra. För mig känns det så upp friskande att spela det och kul att skjuta ner monster och metal heads. Ljudet är också bra. Häftig musik, bra skåde spelare röster och häftiga ljud när man spränger saker omkring sig i spelet. Och hållbarheten räcker tills du klarat av spelet, men du spelar spelet igen under vissa perioder.

Totalbetyg: 7 Ljud: 7 Grafik: 7 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 7