Rockstar Leeds
    126
    -

8.3 7.6

Speltest av subterranean

Inskickad av subterranean den 03/10 -07 14:20

Vice City 1984, du spelar som Victor Vance. Victor är en soldat som hamnat i Vice City för att jobba åt militären, för att kunna försörja sin familj som verkar vara helt splittrad. Den drogpåverkade överste Jerry Martines lyckas övertala Victor att hämta ett paket åt honom, några dåliga beslut senare och han fick sparken efter att någon hittat marijuana i hans barack. Nu är man tillbaks på gatan igen och reglerna är klara "bygg upp ett imperium eller bli krossad". Man får göra en hel del uppdrag åt olika personer bla vänner och knarkkungar och samtidigt som man växer sig större och mäktigare i den kriminella värden får man också mer och mer respekt.
Skjuta, slå ner, bränna, spränga, råna, och förstöra är det man gör mest under uppdragen, vilket är precis samma som i alla andra Grand Theft Auto spel.

Skitbra spel som ger spelaren en hel del att göra, dock är det ganska likt Vice City inte bara till miljön men även uppdragen, fordonen och vapnen är typ samma. De har väl lagt till några nya områden och några nya moves när man slåss. Karaktärerna i spelet är riktigt roliga och de bjuder på en del skratt. Ett helt okej spel helt enkelt, ett måste för Gta freaks.

Grand Theft Auto Vice City Stories har bra ljud och kontroll, dock blev jag lite besviken på grafiken, men den är ändå helt okej för att vara Grand Theft Auto tycker jag.
Ganska stor yta att springa runt och latja på vilket ger en bra hållbarhet i spelet, många uppdrag att ta sig igenom plus en del extra uppdrag och hemligheter att hitta/låsa upp.
Riktigt många fordon att leka med bla bilar, motorcyklar av olika slag, båtar, helikoptrar, lastbilar och en hel del annat skoj, vilket är ett stort plus.
Med tanke på spelets stora yta är det ganska varierande och man tröttnar inte så lätt. Ljudet är skitbra tycker jag, vapenljuden är nästan samma som i Vice City tror jag vilket var en lättnad, jag diggar dem helt enkelt. Även radio och musik är skitbra, stort plus där med ja. Kontrollen är helt okej fast bäst när man sitter i ett fordon, det är riktigt härligt att köra motorcykel. Bra fysik i fordonen så att säga. Det sämsta med spelet är väl alla buggar/missar typ att man trillar rakt genom marken ibland eller att Victor siktar på fel personer när man ska skjuta folk. Jag ger Vice City Stories en 8 av 10

Totalbetyg: 7 Ljud: 8 Grafik: 6 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 7