Rockstar North
    1094
    -

8.5 8.7

Speltest av Biffen_2005

Inskickad av Biffen_2005 den 27/03 -06 19:35

Du spelar en kille som heter Tommy Vercetti som ansvarar för en deal åt Sonny Forelli en boss över Forelligänget i Liberty City. Du ska då göra en del åt Forelli som ska ta plats vid Vice City docks. Det står tre killar bakom några lådor som väntar för att skjuta ner alla där. Dom förstör eran affär och Tommy drar därifrån. Din första kontakt blir Ken Rosenberg som är din advokat. Du kommer få senare träffa andra bossar från en del ställen i Vice City. Du kommer få jobba åt killar som Avery Carrington som är en cowboy som några problem. Du kommer också åt Juan Cortez, Ricardo Diaz, Phil Cassidy och många fler. Ju längre in du kommer spelet desto mer ville en del se dig död. Du kommer och så att kunna köpa bostäder, företag som du kan få uppdrag ifrån. Det finns också sidouppdrag som Vigilante missions, Taxi, Paramedic och pizza boy uppdrag mm för att tjäna extra med pengar så att du kan köpa vapen eller skydd åt dig själv. Du kommer också göra uppdrag åt en del gäng som har problem.

Jag tycker att detta spel är jätteroligt. Enligt mig så är Vice City det roligaste Gtaspelet nu. Det finns Hidden Packages som är ganska roligt att leta efter eftersom man får belöningar när man har hittat några. Det är också roligt att köra bil, motorcykel som det är bara att köra över folk med. Det är också roligt att börja start krig och börja skjuta ner snutarna. Det här spelet är riktigt roligt.

Grafiken är ganska bra men gubbarna är ganska dåligt gjorda i ansiktet som är ganska dåligt. Jag ger garfiken en 7:a. Spelkänslan är mycket bra. Den är fantastisk! Man lever verkligen in sig i spelet. En 8:a får spelkänslan.
Ljudet är jättebra. Man hör väl när bilarna börja köra och när vapnen börjar avfyra sin skott. Ljudet får en 10:a. Det är riktigt roligt att köra spelet. Man tröttnar aldrig på spelet. Finns det inga uppdrag så kan man göra något roliga som att köra bil eller börja skjuta. En solklar 10:a till hållbarheten.

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 10 Grafik: 7 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 8