29 oktober 2004
    Rockstar North
    2019
    -

8.8 9

Inskickad av Fuska-nu den 15/07 -10 20:44

För första gången kommer man till stadsdelen Los Santos efter att Carl Johnson(Karaktären) flydde från Liberty City, han vill nu efter 5 år återvända till San Andreas på grund av att han mamma har blivit mördad. I alla stadsdelar i spelet finns det olika gängmedlemmar som i Los Santos (Första stadsdelen) finns det The Ballas som är fiender till Groove Street (Carl Johnsons gäng). För det mesta så vill dom ha ihjäl Carl och dom andra Groove Street gängen men om du hinner före och tar dom innan dom tar er så är det ingen fara. I spelet finns det både humor, romantik, action och mycket blod, bör inte köpas av personer under från 18 år. I Groove Street finns även Carls brorsa Sweet och Carl och Sweets syster Kendl, samt deras kompisar Big Smoke och Ryder. Tillsammans så börjar dom att göra uppdrag som gör så att dom kommer in i en värld av smuggling av knark och andra otrevligheter. Men sen splittras familjen upp och så får Carl att göra uppdrag åt många andra människor som till exempel Laure, Chatalina, Cesar, Jeffry (OG) och många andra människor. Spelet är toppen!

Spelet är jätte kul, det finns mycket roligt i San Andreas som till exempel biljard, skogen och alla hus man kan köpa. Men det är tråkigt om någon skjuter mot Carl och sedan jag skjuter mot dom så kommer polisen, men inte om dom skjuter mot Carl. Det finns mycket roligt och spännande att upptäcka så det är ett jätte roligt GTA spel där precis allt kan hända. Jag kommer alltid att tycka om GTA San Andreas.

Betygen:
Grafiken i spelet är bra det är verkligt att det finns skog, berg och landsbyggnad runt om dom olika stadsdelarna. Grafiken får en 10:a.

Spelkänslan får också en 10:a för att när spelet är svårt kommer man oftast in i spelet snabbt alltså man kan inte släppa det så fort.