Rockstar North
    2019
    -

8.8 9

Speltest av yut

Inskickad av yut den 02/04 -09 07:55

Storyn börjar med att man återvänder till San Andreas för att begrava ens mamma som har blivit mördad. När du kommer hem till San Andreas så möts du av några du känner igen, Officer Tenpenny och Officer Pulaski. Du blir arresterad för droginnehav. Du tvingas följa med dem i bilen trots att du egentligen är oskyldig. Vid ballas territorium puttar dem ut dig ur bilen. Det är här allting börjar. Ensam ute i San Andreas i ballas territorium. Nu kommer CJ vara tvungen att göra uppdrag åt massa olika personer för att komma närmare vem det var som dödade hans mamma. Som jag nyss sa så går spelet ut på att man ska ta reda på vem som dödade ens mamma. Man kommer också få reda på att barndomsvännerna inte är så oskyldiga som CJ trodde. Välkommen till San Andreas. En stor stad väntar på dig.

Jag tycker att spelet är helt okej. Det är verkligen bättre än GTA-VC. Det som jag gillar bäst i spelet är att det finns så mycket att göra. Man kan döda folk, åka bil, köpa kläder, skaffa flickvän, gå på strippklubb och mycket mer. Det ända som gör att spelkänsla inte får en tia är att det är lite overkligt ibland, till exempel så kan du hoppa från skyskrapor utan att dö. Om du läser mina betyg på spelet så kommer du få reda på varför spelet har så bra betyg.

Grafik: Grafiken är fortfarande spelets svaga sida. Människorna ser inte riktigt ut som en människa gör i verkligheten. Carl hoppar lite overkligt och människornas händer är verkligen inte bra gjorda. Men det som är bra är att människorna går som människor. Bilarna i spelet är snygga och det finns några bilar som existerar i verkligheten. En dålig sak i San Andreas är att systemet är gjort så att när du tittar bort eller går bort så kommer din bil automatiskt försvinna. Grafikbetyg: 8/10

Spelkänsla: GTA är fortfarande GTA. Det finns fortfarande bilar att stjäla, människor att döda, pengar, att tjäna, banker att råna med mera. Var Vice City för litet för dig? Då ska du skaffa San Andreas. Det finns 3 storstäder: Los Santos, San, Fierro och Las Venturas. Alla baserade på riktiga städer: Los Angeles, San Fransisco och Las Vegas. Spelet känns verkligen verkligt när man går runt i ghettot eller varför inte springa runt i skogen eller ta en simtur i havet, San Andreas har allt. Spelkänslabetyg: 9/10

Ljud: Ljudet är perfekt, världsklass. Skotten låter precis som i verkligheten. Bilmotorerna låter perfekt och glöm inte bort alla roliga kommentarer du får från personerna du träffar på gatan. Ljudet är San Andreas starkaste sida. Ljudbetyg: 10/10

Hållbarhet: I San Andreas finns det mycket att göra. Storyn har 96 uppdrag sen finns det extrauppdrag eller så kan man ju bara gå runt och döda eller nåt annat. Men när du har klarat San Andreas så blir det inte lika kul längre. Hållbarhetsbetyg: 8/10

Grafik: 8/10
Spelkänsla: 910
Ljud: 10/10