Rockstar North
    2019
    -

8.8 9

Speltest av IverZon

Inskickad av IverZon den 28/12 -05 12:32

CJ ( Carl Johnsson ) har kommit hem till sin hemort. Där får han reda på att hans mamma blivit mördad. Man träffar i början sin brorsa Sweet och Big Smoke och Ryder. Man gör uppdrag för att få respekt och pengar. Man kan nästan i början av spelet gå och styrketräna och springa på löpband. Man kan även cykla, köra bil, köra båt, flygplan, gocart och motorcykel. Senare i spelet åker man till nya städer och träffar nya snubbar som man får uppdrag av. Så San Andreas går alltså ut på att göra uppdrag för att leta reda sin mammas mördare. Det är mycket våld i spelet, men man kan göra väldigt mycket saker. Till och med spela basket.

Jag tycker att San Andreas är ett grymt roligt spel. Med tanke på allt man kan göra och det är väldigt mycket saker. Grafiken är grymt bra med tanke på hur stort hela spelet är, så är det bra grafik faktiskt. Spelkänslan är också strålande bra. Man får direkt en bra spelkänsla när man spelar. Det nog för att det finns så mycket. Ljudet är väl också väldigt bra. Vapnena har bra ljud. Men något som kan bli lite halvjobbigt är det att de säger ganska ofta samma elaka kommentarer till varandra, men något som är väldigt bra är det att det finns mycket olika radiokanaler. Allt från hip hop till klassisk Vivaldimusik. Ljudet är som sagt grymt bra. Hållbarheten är väl inget annat än så grym. Man kan göra som jag har sagt hundra gånger nu så mycket i spelet, så jag tycker att det nästan är omöjligt att tröttna på ett sånt här bra spel som San Andreas. Hållbarheten på det här spelet är verkligen hundraprocentig världsklass. Jag känner ingen som har tröttnat på spelet och jag tror att det tar ett tag tills dom tröttnar.

Mina betyg: Grafiken får en 9a. Den är bra gjord för att spelet är ju så stort och bilarna är ganska bra detaljerade osv.
Spelkänslan får en 9a av mig. Jag tycker att hela spelet är en enda stor känsla. Ljudet får också en 9a. Det finns som sagt så många radiokanaler och att de säger olika saker till varandra. Ja, hållbarheten får ju en total solklar 10a. Det är typ omöjligt att tröttna på ett sånt här spel.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 9 Grafik: 9 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9