DMA Design
    694
    -

8.2 8.4

Speltest av drdempa

Inskickad av drdempa den 18/09 -05 01:10

Spelet går ut på att göra uppdrag åt olika maffialigor för att tjäna pengar men man kan även bara gå runt och slåss eller döda folk för att få pengar eller bara för att man tycker att det är kul. Uppdragen går ut på olika saker, ibland på att döda folk som varit olojala eller bara störande för den maffia som du jobbar åt för tillfället. Ibland kan man få tråkigare uppdrag som till exempel att köra bossen till olika ställen osv. Man kan som sagt också bara gå runt och döda och slåss mot folk och det är också rätt kul, speciellt när de man slår eller skjuter på börjar slå/skjuta tillbaka.

Jag tycker detta spel är ett ett otroligt roligt spel som man kan ha och köra hur länge som helst, man tröttnar aldrig på att spela detta spel. Om man tröttnar på att göra uppdrag så går man bara och slåss eller skjuter folk eller poliser. Jag personligen tycker det är jätteroligt att skjuta ner folk och poliser för sedan blir man jagad av polisbilar och det är riktigt kul. Det blir biljakter och rejält med action, skottlossningar och slagsmål är inget ovanligt i detta spel och jag tycker om det. Alltså tycker jag att detta spel är ett av de bästa som gjorts hittils.

Grafiken är otrolig bra, allting är otroligt bra gjort, man ser på folk när de skjuter och de liksom skvätter blod ner på marken. Jag är ingen blodälskare men jag gillar sådana här våldsamma actionspel. Alltså, man ser blodet rinna från deras kroppar när de är döda och det är otroligt coolt. Spelkänslan får även den en 10:a för man fastnar direkt och kan sitta i flera timmar med olika uppdrag eller att bara springa runt och döda folk, jag brukar försöka få upp min lista på "people youve wasted" alltså hur många människor man dödat. Ljudet är även det värt en 10:a för man hör verkligen skotten och pistolen, det är olika ljud från alla vapnen och det är mycket bra. Hållbarheten är också den mycket bra, vilket man märker när man frågar folk och de säger att fortfarande speler detta spel trots att nya versioner har kommit ut. Kort så är detta spel ett av de bästa spel som kommit ut, iallafall i mina ögon.