SquareSoft
    538
    -

9.4 9.2

Speltest av DarkKeyBlade

Inskickad av DarkKeyBlade den 24/06 -10 16:00

[Story] Tidus heter huvudpersonen i final fantasy X, han är en vältränad blitzballtjärna han spelar för laget ’’The Zanarkan Abes’’ han är en mästare med blitzball, han och hans team har vunnit om och om igen och har inte förlorat någon gång, det är som en dröm som blir sann för varenda sporttjärn, men en dag när Tidus och hans lag skulle spela Blitzball mot ett annat lag, så kom en farlig storm och orsakar kaos, Tidus överlever tur det, men när han vaknade, så fan han sig skälv mitt ute i havet. om han var någon annan blitzballtjärna så skulle han ha dött, men det är han inte, för att han vet hur man slås, för att innan den där stormen kom och avbröt matchen, så gav en gammal vän honom ett svärd för att han skulle försvara sig skälv.

[Vad man gör] Poängen med spelet är att man ska döda sista bossen i spelet. Hur man spelar spelet är väldigt simpelt, allt du behöver göra är att levela dina karaktärer, om du har spelat tidigare final fantasy spel så förstår du hur man spelar final fantasy X. Skill/Talent systemet är som final fantasy 13 du har en bricka, och när du levelar så kan du dra cirkeln framåt från luck up till STR up till Agi up Till Dex up.

[Minispel] Liksom i tidigare Final Fantasy spel så finns det mini spel, som att rida på en Chocobo, och att ducka ifrån åska och blixtar, och det största mini spelet i Final Fantasy X är Blitzball, BlitzBall är en Sport(det är en blandning av fotboll och handboll), och du kan träna ditt blitzball lag till ett bättre lag, och du kan gå runt i världen och skaffa nya medlemmar i ditt Blitzball lag.

Det här spelet är fantastiskt, jag rekommenderar det till många RPG älskare. Varför jag gillar spelet så mycket är för att storyn fångar spelaren, man vill bara veta vad som kommer att hända här näst, storyn är så rörande, så bra. Mina andra anledningar för att gilla spelet är för att det är ''turn-based battle'' och nu idag så finns det inte många spel som har ''turn-based battle''.

Grafik får en 9. Grafiken var väldigt bra för att vara ett PS2 spel som kom ut år 2001.

Spelkänsla får en 8. Spelkänslan är underbar, när man spelar det i början så fastnar man vid det, men sen så försvinner det efter liksom 30 eller 40 timmar.

Ljud får en 9. Musiken i spelet är kön, musiken spelas vid ett perfekt tillfälle, och det passar, det är typiskt Final Fantasy… men jag blev ’’lite’’ besviken att det bara fans en ’’Rock’’ låt, det fans en rock n roll låt någonstans i början av spelet, och det var så coolt, och jag förväntade mig av att höra mer. Men… ja… annars är musiken i alla fall bra.

Hållbarhet får en 10. Det här spelet är fantastiskt, storyn sträcker sig i liksom över 100 timmar det blir bara bättre och bättre det längre man kommer, man kan fastna i det här spelet hur länge man vill, man kan inte tröttna

Totalbetyg: 9 Ljud: 9 Grafik: 9 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 8