3 november 2006
    Spike
    99
    -

9.5 10

Inskickad av Fuska-nu den 04/09 -08 22:01

Dragon Ball: Z Budokai Tenkaichi 2 är ett fighting spel. Man kan fightas med andra karaktärer samt kan man köra turneringar där man kan vinna pengar. Det finns också någonting som heter "Dragon Tour" där man vinna många karaktärer som är låsta från början av spelet, och därför måste man klara av sagor som är som uppdrag. Det finns 8 olika sagor samt 8 dragonballkulor, man får en dragonballkula efter man vunnit en saga. Det finns också svårighetsgrader i de olika sagorna. Det man kan välja emellan är "Lätt", "Normal" och "Svår". Jag tycker själv du alltid skall pröva på "Lätt" för det är den bästa svårighetsgraden för nybörjare. Sedan när du har har fått in rytmen kan du alltid pröva på de svårare svårighetsgraderna.

Jag älskar detta spelet! Det är så mycket man kan göra i spelet, vinna karaktärer, vinna banor och mycket mer. Detta spelet kan man spela hur länge som helst, man tröttnar aldrig. Det som är roligast i spelet är, att man kan göra så många olika attacker, det finns ej bara en attack utan många fler, sedan så tycker jag banorna också är strålande gjorda. Det dåliga med spelet är att det är så kort, det finns bara 8 sagor som är ganska lätta att klara av, så jag tycker de borde ha gjort spelet mycket längre.

Grafiken: Jag tycker grafiken är strålande, karaktärerna är bra ritade och de är verkligen bra gjorda. Banorna är också strålande gjorda, de är fint målade och man kan röra sig överallt på de olika barnorna.

Spelkänslan: När jag först spelade detta spelet, tyckte jag det direkt vara intressant att testa. Dagar gick, och då började jag verkligen intressera mig av detta spelet och började spela det ofta. Tycker spelkänslan är riktigt bra, för man kan som sagt spela hur länge som helst, utan att tröttna.

Ljudet: Ljudet är riktigt bra också! Man hör karaktärerna prata med varandra och när de gör attackerna hör man också. Ljudet är mycket bra gjort. Man kan sedan också höra karaktärerna precis när de skall göra sin bästa attack. Så säger de något viskande, fast man kan i alla fall höra det. En tia för ljudet.

Hållbarhet: Hållbarheten är riktigt bra den med, spelet håller hur länge som helst, utan att man tröttnar. Kanske efter ett tag om man spelat det ett längre tag, då tröttnar man. Men detta spelet skulle jag verkligen rekommendera för alla som gillar Actionspel, för det finns verkligen mycket Action i detta spelet. Det händer alltid något i spelet, det tar aldrig slut.