Capcom
    40
    -

9.2 8.8

Speltest av thecoolking

Inskickad av thecoolking den 06/12 -06 15:53

Spelet handlar om en person vid namn Dante som är halv demon och halv människa. Han är en av dom två sönerna till Sparda, en demon som slogs mot sin egna ras för att rädda mänskligheten och låste portalen till demonvärlden. Men eftersom att Sparda också var en demon blev han också inlåst bakom portalen. Hans son Dante följde hans spår genom att också bekämpa alla demoner. Men Spardas andra son Vergil bestämde sig för att inte göra samma sak utan han kämpade för demonerna. Med två bröder med två olika mål och två helt olika uppfattningar om demonerna blir det svårt att undvika en strid mellan dom. I denna specialutgåva av det vanliga Devil May Cry 3: Dantes awakening kan man spela som den onda Vergil från början av spelet och mycket, mycket mer som inte förekommer i originalet.

Jag tycker spelet är mycket bra men mycket, mycket svårt. Men det är väl vad alla spelare letar efter: Ett spel som är både kul och svårt. Jag kan tycka att kameran kan vara lite seg ibland men inte jämfört med kameran i Devil May Cry 2. Detta underhållande äventyrs-spel funkar bra att spela när det regnar ute eller helt enkelt bara när du har tråkigt...eller rättare sagt när som helst du vill.

Grafiken får en [tta för att kvaliten på grafiken är inte perfekt men grafiken på spelet gör bara att spelet blir lite mer intressant faktiskt.
Spelkänsla får en tia för när man spelar så njuter man riktigt av spelets omgivning, fiender och svårighetsgrad. Omgivningarna är fina, fienderna är roliga att strida mot och svårighetsgraden är så som spelare som tycker alla spel är lätta vill ha det.
Ljudet får också en tia för musiken är mycket bra. Som till exempel i striderna så blir man riktigt exhalterad på grunda av att det blir så häftigt med den rockiga musiken. Hållbarheten får faktiskt en sjua. För ibland så blir man faktiskt ganska uttråkad för det blir så enformigt på varje bana men när man har tagit en paus och börjar spela igen så blir det kul igen och det känns som att man nyss fått det och då tycker man det är kul som alla vet.

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 10 Grafik: 8 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 10