21 september 2001
    Level 5
    76
    -

8.5 8.6

Inskickad av Fuska-nu den 02/03 -07 13:06

Dark cloud är ett spännande och bra blandat rollspel,action,rpg och äventyr. Du spelar som olika karaktärer som har olika sorters vapen och du kan döpa dom till vad du vill! Du spelar främst som pojken Toan eller något annat om du vill döpa om honom. Du måste stoppa en så länge obesegrad varelse som kallas dark genie. En maktkrävande ond general har släppt lös honom efter att han varit instängd av magi i 300 år. Under spelets gång får du träffa och säga hej då till många vänner,träffa vänner att kriga tillsammans med,kriga mot monster,samla på dig vapen av olika slag,själv bygga upp städer som du vill! Och mycket mycket mer.

Jag tycker att dark cloud är ett bra och spännande blandat action,äventyr,rpg och rollspel. Du löser olösta gåtor,hjälper människor,är med om otroliga äventyr och mycket mycket mer. Det är en väldigt bra story med skratt,spänning och nästan lite gråt här och där. Det är lite dyrt och lite sällsynt men det är ABSOLUT! värt det.

Grafiken är värd en 10 bland annat eftersom att trots att det inte är menat att se så verkligt ut som möjligt och att man ska kunna se att det är tecknat så är det en otrolig detaljrikedom. Särskilt om man tittar noga.Spelkänslan är allt värd en 9 tycker jag personligen. Ljudet är bra och spelet är prisbelönt för bra musik och musikval. Hållbarheten är också värd en 9 eftersom detta delvis är ett spring runt och gör nästan vad du vill spel och du kan strida mot monster lika väl som att bygga hus och städer som du vill. Eller också försöker du bara komma vidare i äventyret och vinna spelet så fort som möjligt.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 9 Grafik: 10 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 9