VU Games, Radical Ent.
    62
    -

8.9 7.9

Speltest av J03L

Inskickad av J03L den 26/03 -06 15:26

Crash är ju som ni alla säkert vet en av de bästa plattformshjältarna, och nu är han tillbaka i ett fjärde racingäventyr, där det bjuds på helgalen Mario Kart-inspirerad Go-Kartracing med helgalna vapen såsom TNT-lådor, rullande kanonkulor, målsökande missiler och mycket mer. Fast i det här äventyret kan man dessutom gå ihop två och två, genom att när du är bredvid en av motståndarna fråga den om ni vill samarbeta, går den med på det, hoppar en av er över till den andre och hjälper den andre med att skjuta med dennes stora specialkanon längst bak på bilen eller styra medans den andre gör detta.
Crash Tag Team Racing handlar om att det fanns en kul park som alla brukar hänga i, och ägaren heter Von Clutch. Men en dag blir den parken rånad på alla dess svarta diamanter, och då fungererar inte Von Clutch som han ska. Därför får Crash och hans vänner (och fiender) uppdraget att ställa allt till rätta. Men för att kunna samla ihop alla dessa svarta diamanter, måste de också hitta 4 diamanter för att låsa upp fler världar för att kunna samla ihop allihop.
Spellägena är som i Crash Team Racing; Adventure, där det är storyn som gäller, Vanligt race, självklart, Multiplayer, där du kan köra mot en kompis, och självklart Battle där du ska spränga en kompis bil i småbitar i en gladiatorarena. Det finns även Stunt Arena Racing, fast det har jag aldrig testat.

Kul är att man kan ju samarbeta genom att hoppa över till din kompis bil och hjälpa till (och på så sätt hjälper du dig själv). Men detta kan bli lite för överdrivet och det kan bli enformigt. Karaktärerna är fler än i föregående, och det är ju ganska bra, men det kommer för många nya, så när man börjar spela blir det ganska konstigt då man inte vet någonting om dom. Vapnen är ungefär detsamma som i föregående Crash Team Racing spel, men nu kan man även utnyttja sina vänners specialvapen (eller sitt eget, då man låter en motståndare styra åt en). Grafiken är ganska dålig för att vara till PlayStation 2. Spelkänslan är ganska bra då man kan samarbeta men då kan det bli lite för lätt. Musiken är precis som i alla andra Crash-spel och det kan bli lite tjatigt i mina Crash-recensioner; bongotrummor och xylofoner. Ljudet är lite bättre än musiken och jag älskar ljudet när man samlar in Wumpa-frukterna. CTTR (förkortat) räcker ganska länge.

Grafik:

Inte särskilt imponerande, iallafall inte jämfört med konkurrensen. Det första Crash Team Racing-spelet hade överlägset bättre grafik om man jämför med dess konkurrens. Tråkig bandesign. En 6:a.

Spelkänsla: