Distributör: PAN Vision
Kategori: Barnspel, Familj
Ålder: Alla åldrar
Spelare: 1-2
Minne: 254 kB
Språk: Svenska

Spelet bilar är ju såklart baserat på filmen för dom som har sett filmen. Du kommer vara den kaxigaste bilen Blixten. Men du kommer inte bara vara Blixten utan också nio stycken andra bilar som är också väldigt snabba. Spelet går ut på att klara massor av race-tävlingar. Det finns massor av utmaningar och minispel. Till exempel kan det vara en utmaning då du måste hitta en person på ett viss antal tid. Alla dessa personen du ska leta efter finns i den välkända staden Kylarköping. En av dom roligaste utmaningarna är när man är Blixten och ska vinna över andra bilar på race, det är väldigt roligt. Du kan sammanlagt spela som 10 stycken karaktärer från filmen.
Filmen är väldigt charmig. Det handlar om blixten då han av ren misstag kör fel. Han kommer till den lilla staden Radiator Springs. Spelet är inte så jättelångt från handligen.

Jag gillade filmen därför gillar jag nog spelet rätt så mycket. Jag tycker detta spel är lite barnligt men jag är inte direkt den som inte är så barnligt för att vara ärlig. Spelet är för dom mindre. Det är ett väldigt lätt spel med lätta utmaningar. Spelet är annars väldigt underhållande och man kommer in i spelet bara så där. Själv tycker jag du borde se filmen innnan du köper detta spel. Det finns ingen roligare än att köra race med blixten. Om utmaningarna hade varit svårare hade jag tyckt att spelet var mycket roligare än vad jag nu tycker om detta spel.
Jag rekommenderar detta spel till dom som är ungefär 8-10 år. Det är nog en bra ålder då man ska köpa spelet.

Grafiken är ganska bra. Eller jo den är riktigt bra för att vara exakt. Det finns inte fyrkantiga grejer på karaktärerna. Bilarna är väldigt snygga. Ibland kan det ju hända att när man tävlar så blir bilarna lite missfärgade. Går nog inte att förklara men bilarna blir iallafall lite konstiga som dom flesta nog inte förstår vad jag menar. Jaja, grafiken är rätt så bra och får en 7:a. Spelkänlsan får en 8:a. Man kommer in i spelet väldigt fort och det är riktigt kul när man gör det. Men det finns ett fel i spelet. Det är att utmaningarna och minispelen är så himla lätta!
Det borde vara mycket svårare än vad det är nu. Annars som sagt kommer man in i spelet. Sen måste man vara snabb för att man ska kunna komma i tid till vissa karaktärer. För dom mindre kan spelet vara ganska svårt egentligen. Men inte för mig. Spelkänsnlan får en som sagt 8:a. Ljudet är jätte bra. Musiken gör så att spelkänslan höjer. Det är väldigt bra. Musiken diggar man verkligen. Rösterna är jätte bra. Det vill säga att rösterna passar alla karaktärerna. Bra val i rösterna måste jag säga. Ljudet och musiken får en 10:a. Hållbarheten håller väldigt länge. Men dock så är det för kort. Men det är ju kort och därför klarar man detta spel mer än en gång. Hållbarheten får en 7:a

Totalbetyg: 8 Ljud: 10 Grafik: 7 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 8