Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in



Break the Game - Best indiegame in the world









Baroque

Playstation 2
Baroque
  • Genre
    Rollspel
  • Releasedatum
    29 augusti 2008
  • Utvecklare
    Sting
  • Antal ägare
    3
  • Utvald recension
    -

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
1 -

Fler fusk

Guide

Inskickat av Vaati_Neko den 06/11 -09 14:53

Det är enkelt att fastna i BAROQUE, utan att veta vad man ska göra härnäst i Neuro Tower. Men det krävs inte för mycket arbete för att just låta eftertexterna rulla - däremot kommer du missa massor med Voice Data och Baroque-samlingat om du väljer att bara göra det du behöver göra för att klara spelet. Men om du verkligen sitter fast, rekommenderar jag att du läser vidare. Ja, detta är en Walkthrough. Akta dig för spoilers bara - jag kommer inte spoila några händelser i spelet, men handlingarna man måste utföra klassas som spoilers i sig.

Detta är ordningen som kommer leda dig till eftertexterna:

1. Spela genom tornet för första gången, vilket då endast är 5 våningar. Skjut Gud på botten.

2. Prata med alla i staden varje gång du dör eller klarar tornet. Jag vet inte om detta behövs för att klara spelet, men det är möjligt att någon konversation behövs för att utlösa ett senare event.

3. Spela genom tornet igen och prata med alla därinne. Det kommer dyka upp massvis med kryptiska sekvenser på vägen. Efter våning 16 kommer du möta Gud igen. Den här gången ska du inte skjuta henne, utan gå bara mot henne (tryck dig mot den "osynliga väggen" framför henne).

4. Väl tillbaka i staden, kommer Longneck att ha grävt ner sig själv. Du kan nu döda honom för hans Idea Sephirah, eller ge honom ett heart seed och han kommer dö naturligt efter din nästa resa. Ge hans Sephirah till alla i staden genom att kasta det på dem, vilket slutar med att Sentry Angel inte kommer ge den tillbaka.

5. Nästa gång du dör eller klarar tornet, kommer Sentry Angel att ha grävt ner sig själv, vilket ger dig tillträde till labbet han skyddade. Äntra det för en sekvens som förklarar en del om huvudpersonen, och därefter får du lämna rummet med din egen Idea Sephirah. Du kan återvända hit när du vill för att återhämta den, tills en specifik sekvens.

6. Nästa gång du spelar genom tornet, ta pistolen med dig men använd den inte, och prata med Doctor Angelicus. Du kommer se en sekvens som förklarar en del om handlingen, Littles och Archangel. Efter det, prata med doktorn tills hon frågar dig om pistolen. Kasta den till henne.

7. På våning 15, kasta din Idea Sephirah till Eliza. Du kommer få se en sekvens som förklarar en del om huvudpersonen, inklusive vad några av karaktärernas kryptiska meddelanden har syftat på. Eliza kommer försvinna och lämna ett klot i hennes plats. Tornet är nu förlängt med -2200.

8. På våning 20, gå genom en dörr för att få se en sekvens med Littles. Efter det kommer du ha deras Idea Sephirah. Du kommer inte kunna komma in i rummet om du inte har gett Angelic Rifle till Doctor Angelicus med alla 5 kulor intakt. Du kan återvända hit för att få en till Sephirah när du vill. Tornet är nu förlängt med -3000.

Jag är lite osäker på resten eftersom jag inte har utfört det själv, men det ska gå.

9. Kasta Littles' Sephirah till Alice på våning 28. Du bör se en till sekvens, och tornet förlängs med -4000.

10. Klara tornet genom att gå mot Gud.

Ser du några problem med guiden, var då vänlig kontakta mig.

Ingen har betygsatt fusket ännu.

Kommentarer

Totalt 0 kommentarer:

Skriv kommentar

Du måste logga in för att skriva kommentarer. Har du inget konto? Registrera ett.