November 2005
    77
    -

8.7 6.3

Speltest av IverZon

Inskickad av IverZon den 22/02 -06 16:35

Spelet handlar om att du ska vara 50 cent och du har även med dig hans gäng G-Unit. Det du ska försöka göra är det att du ska hitta den som försökt döda 50 cent. Eminem spelar snut och Dr.Dre säljer vapen. När du dödar olika snubbar så kan du kolla igenom deras fickor för att kanske hitta pengar eller något. För de pengar du hittar eller får så kan du köpa olika låtar, videos, vapen eller sköna grepp. Spelet är väldigt blodigt när man skjuter någon i huvudet så flyger det blod överallt. Du kan även fixa nya vapen som t ex pistol eller shotgun. Det finns rätt många olika vapen.

Jag tycker att spelet är ganska bra, inte jättebra, men ändå över helt okejgränsen. Grafiken är riktigt bra och miljöerna som t ex ghettot är verkliga och det finns inga fel i grafiken. Vad jag märkt än. Spelkänslan är inte så jättebra, men den är sådär. Eftersom det är väldigt blodigt och våldsamt, så försämras spelkänslan en del. Men med alla sköna vapen och grepp så är det lite grymt. Typ när man slår vapbnet ur handen på fienden och tar den själv och skjuter honom i skallen, men just det när det kommer hur myccket blod som helst är överdrivet. Ljudet är hur grymt som helst i det här spelet. Man kan ha alla 50 cents låtar som han släppt hitils. Om man gillar 50 cents låtar som jag gör så är ljudet grymt, mer än grymt, det är världsklass, men det är inte bara låtarna som är grymma utan även ljudet av vapnena med mera. Hållbarheten är sådär i spelet. Våldet försämrar även där mycket, men den är ju trots det inte dålig. Man kan ju nog spela det ett tag innan det blir tråkigt så av mig får den någonstans runt halvbra eller okej.

Mina betyg till spelet: Grafiken är strålande och får där med en 9a. Finns inte så mycket att säga förutom att den är bra. Spelkänslan får en 5a och som sagt försämras av våldet, men den är ändå okej. Ljudet som jag berättade om är ju jättebra och får en solklar 10a utan några som helst problem. Hållbarheten får en 6a. Den är lite bättre än okej, men jag hade förväntat mig lite bättre.

Totalbetyg: 7.5 Ljud: 10 Grafik: 9 Hållbarhet: 6 Spelkänsla: 5