Ape Escape
    122
    -

9 8.2

Speltest av CTR_MT

Inskickad av CTR_MT den 29/11 -04 10:46

Ape Esacpe är ett typiskt plattforms spel med många spännande nivåer, jag tycker helst dom första banorna är kulast. Kan vara från isbanor , inne i maskinstäder, vanliga gräs banor m,m. På spelet ska man fånga ett visst antal apor sen är banan klar, fast man kan köra på tid också. Jag tycker inte spelet är så kul därför att jag har klarat ut det för lääänge sedan. Man börjar när Spike och hans kompis Buzz som ska till proffesorn och deras 14-åriga kompis Katties labb där dom forskar. När dom äntligen är där så är den onda Specter där med sina hypnotiserade apor, dom ska ta över världen säger dom till Spike Buzz och alla. För det började på en cirkus att Specter var en vanlig cirkus apa men då tog han på sig en hypnotisk hjälm och så blev han genast ond och tar sedan över alla apor i hela omådet. Spike och Buzz ska hjälpa till att besegra denna onda apa, men efter ett tag så tar Specter över Buzz också och han får man besegra på dom sista banorna i spelet. Proffesorn och Kattie hjälper Spike på sin väg för att besegra ondskan. Efter vissa nivåer så får man pröva på en ny hjälprede sak. I början har man svärdet och håven svärdet hjälper att döda fiender samt andra farliga saker och håven ska du fånga in alla apor som Specter har släppt lös. Sedan kommer man få en apphittaradar, undervattensmotor, slangbella, discoringen, propeller'n, radiobilen och så boxarhandsken. Alla dom grejorna ska hjälpa Spike hela den långa vägen till "Specter land" och där kommer den NÄST sista bossen, sista bossen avslöjar jag inte. Fast efter ett tag på spelet så blir proffesorn och Kattie kidnappad av aporna och förs sedan till "Specter land". Spelet tar nog runt ett halvår om man kanske spelar 3-4 gånger i veckan och är ganska bra och vet vad man ska göra, spelet kostar NU, kanske 100-150 kr. Jag tycker grafiken är dålig men spelet är långt och det är bra för ett spel ska vara långt svårt och det ska ta länge att klara ut det. Det var mitt test om spelet Ape Escape.

Totalbetyg: 7.5 Ljud: 8 Grafik: 6 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 7