16 januari 2007
    Blizzard Entertainment
    472
    -

8.3 8.7

Inskickad av Fuska-nu den 21/03 -08 19:02

När man skapar ett account (ett spel konto) så väljer man lösen och användar namn. Man ska döda i spelet och göra quester (uppdrag). Det finns två sidor i spelet horde och alliance. I alliance kan man välja på olika typer av gubbar (det kan man i horde också) Alliance gubbar heter Human,Night Elf,Gnome,Dwarf och Dranenei. Horde gubbarna heter Undead,Tauren,Orc,Blood Elf och Troll. Vissa av figurerna ser lite roliga ut, någon ser inte alls rolig ut de ser vanliga ut. Sen efter du har valt gubbe så får du välja vad din gubbe ska kunna använda. Warrior kan använda svärd,yxor och klubbor. Mage,Warlock,Priest, Druid och shaman kan använda stavar. Paladin kan också använda svärd,yxor och klubbor precis som Warrior fast paladin kan heala sig (asså ge sig själv och andra liv). Man ska inte göra så mycket mer en att döda och göra quester (uppdrag).

Jag tycker spelet är bra gjort fast man kan lätt fastna i det om man gillar data. Jag själv har nyss börjat spela jag heter jojje och är draenei priest i lvl 6 jag går shadow vägen det innebär att jag tränar damage. Detta är ett ganska kul spel så om man gillar krig spel och rollspel tycker jag man ska köpa det om man inte redan har det.

Grafiken är ganska bra Därför ger jag det en nia. Spelkänslan är inte så verklig så jag ger det en åtta. Ljudet är väldigt bra så jag ger det en tia. Hållbarheten är bra så jag ger den en tia. grafiken känns inte riktigt så bra som jag hade trott jag trodde att den skulle vara jätte bra men det var den inte så jag blev lite besviken. Men annars var allt bra

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 10 Grafik: 9 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 8