4 juli 2003
    Blizzard Entertainment
    920
    -

9 8.8

Inskickad av Fuska-nu den 17/11 -04 14:53

För drygt två år sedan kom det med spänning emotsedda strategispelet Warcraft III. Det blev omgående ett av de bäst säljande spelen under 2002. Därför är det ingen överraskning att spelmakarna på Blizzard för ett år sen släpper en fortsättning.. Det är ett tillägg som kräver originalspelet. The Frozen Throne tar vid där originalspelet slutade. Den blodtörstige Illidan är på jakt efter en legendarisk artefakt som rymmer oanade magiska krafter som ska hjälpa honom att ta över världen. I försöket att bromsa Illidans skumma planer ska spelaren ta sig igenom en rad uppdrag, eller kampanjer. Och precis som förra gången spelar vi alla fyra raserna från människa till levande döda via orcer och nattälvor. På det stora hela verkar det som om spelmakarna vill ge spelarna full valuta för pengarna. Spelet innehåller flera nya enheter, byggnader och magiska effekter. Det inne håller flera timmars spelande, som många andra enskilda kompletta spel inte kan ståta med. Totalt får vi 26 nya uppdrag med nya hjältar och andra nya enheter med nya färdigheter. Miljöerna är nya och en ny fienderas dyker upp. Det finns även nya spelmöjligheter vid spel över internet mot andra människor. Sammtidigt har stor vikt lagds vid att hålla fast vid stämningen från det första spelet. Grafiken är mycket snygg, ja rent av vacker mellan varven. Musiken för på ett unikt sätt handlingen framåt. Men handlingen är just ett av problemen. Det blir på sina håll krångligt och märkligt att det är svårt att hänga med. Dessutom är det lite underligt att hjältarna, både fiendens och sina egna, kan återuppstå så lätt. Men slutsatsen är att detta är en av de mer lyckade tilläggsspel någonsin. Det inne håller uppdrag nog även för de mest härdade Warcraft III spelarna

Sammanfattning:
Blizzard levererar som vanligt bra spel. The Frozen Throne en fantastisk saga, Befolkad av många underliga bestar. Rollspel och strategi blandas på ett spännande sätt. Det här är ett tilläggsspel som verkligen är värt varenda krona, med många nyheter och lång hållbarhet.

Bra saker:
Lång hållbarhet
Effektiv Bakgrundsmusik