The Sims Studio
    293
    -

8.3 9

Speltest av LoveTheSims3

Inskickad av LoveTheSims3 den 30/01 -12 19:29

The Sims 3 är ett strategispel, där du skapar en familj, ger dom namn, egenskaper, utseende, ålder och allt du möjligen kan vilja bestämma. Du väljer också hur många simmar du vill ha. Sen så låter du familjen flytta in i ett hus eller en tomt, där dom får bygga och köpa möbler, tills man är nöjd. Men precis som i riktiga världen har man bara ett visst antal pengar som man måste jobba för. Men det finns också fusk som man kan använda för att få pengar mm. I själva spelandet kan du göra hur mycket som helst. Utforska kvarteret, skaffa en karriär, skaffa relationer, gifta sig, skaffa barn och mycket mer! Simmarna har precis som riktiga människor känslor och behov, som du måste hålla koll på. Och såklart, liksom simmarna föds, så dör dom någon gång.

Jag älskar The Sims 3! Det finns så mycket att göra, varje sim är ett nytt äventyr, där man kan spela varje liten detalj av dennas liv! Från födseln till döden, finns det precis som i sitt eget liv intressanta och roliga saker att göra, liksom jobbiga och tråkiga. Det bästa med allt är ju också att man får bestämma över simmens liv. Tänk dig att bestämma varje liten del av ditt eget liv, där du inte själv behöver ta konsekvenserna. Du kan vara vem du vill!

Grafiken 10/10:
Grafiken är extremt bra, och simmarna ser väldigt verkliga ut, inte som riktiga människor men ändå väldigt verkliga. Det enda lilla problemet är ju den superkorta tiden det tar för själva miljön att ladda (högst 15 sekunder).
Spelkänsla 10/10:
Det känns som att du är simmen, och den fantastiska möjligheten att skapa ditt eget liv.
Ljud 10/10:
Jag älskar ljudet! Somliga säger att simliska är jobbigt, men jag tycker det är roligt. Det enda som är synd är att man inte fattar vad dom säger. Sen finns också bakgrundsmusiken. Den låter verklig och bra, och är helt fantastisk.
Hållbarhet 10/10:
Inget spel varar förevigt. Men The Sims 3 är inte ett sånt spel där man spelar ett väldigt långt tag och sen tröttnar man och lägger av, och kanske spelar 1 eller 2 gånger senare. The Sims 3 är när du spelar ett väldigt långt tag, där du tröttnar i en vecka, några dagar, eller i värsta fall några månader. Men det är omöjligt att hålla sig borta från spelet särskilt länge. Och när man kommer tillbaka spelar man väldigt länge igen! Och så fortsätter det!
Jag vet att jag bara skrivit bra saker, men man ska inte skriva om dåliga saker om dom inte finns!