Maxis
    924
    -

9.1 8.6

Speltest av Simon1901

Inskickad av Simon1901 den 14/06 -05 14:58

I The sims 2 studentliv så får man många, nyare funktioner än i The sims. Man kan till exempel skapa en helt ny sorts simar. Det finns 6 sorters ålderskategorier det här spelet, till skillnad från The sims 2, som det bara finns 5. I det här spelet så kan man fixa ansiktet nästan helt som man vill ha det. Kläderna är också bättre gjorda, till skillnad från The sims kan man nu välja vilken tröja, vilka byxor och mixa så att man får en egen stil. Byggmöjligheterna är också nya i det här spelet. En bra sak är att allt är samlat under kategorier, som till exempel under kategorin tapet så finns det alla tapet väggar m.m. Andra saker är att man kan till exempel bygga altan, 2 våningsfönster, broar, själv bestämma hur stor tomten ska vara m.m. I köpläget har man också nya funktioner, som till exempel att sortera efter samlingar (som man själv kan skapa, annars finns det redan) eller efter rum. I kvarteret så har man också nya möjligheter, som att man kan sätta ut effekter som till exempel båtar, moln, regnbågen, blommor m.m. Man kan också slå ihop hushåll med varandra. Om man har blivigt trött på de kvarteren som redan finns, så kan man göra ett eget kvarter.

Jag tycker att det här spelet är roligt, verkligare och ett stort plus är grafiken. Jag tycker att det är roligt för att man kan göra fler effekter, till exempel åka och handla. Om man till exempel har handlat en mobil, så kan man ringa med den. Om man köper en MP3 kan man lyssna på den. Köper man tidningar så kommer man hem med dom och kan läsa dom, det tycker jag är verkligt.

Jag ger spelet så höga betyg för att det är i världsklass. Grafiken är grymt bra för att allt ser väldigt bra ut. Hur man är vrider kameran så ser allt bra ut. Skuggeffekten i The sims 2 spelen är grymt bra. Spelkänslan är strålande, när man har börjat spela kan man inte sluta, det är liksom uppslukande. Ljudet är också strålande när dom pratar, och bakgrunds ljuden är också bra. Musiken i spelet är också bra, den bästa som någonsin har funnits i alla The sims spel. Hållbarheten är också strålande, eftersom man inte tröttnar på spelet i första hand.

Kort sagt: Ett grymt spel.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 9 Grafik: 10 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 9