Maxis
    754
    -

8.7 8.5

Speltest av fred_perry

Inskickad av fred_perry den 08/01 -07 23:21

Spelet går ut på att skapa ett "sött" litet husdjur och en sim (som sköter om det). Sen så flyttar man ut dom på en tomt och bygger upp ett hus och sätter in möbler som t ex. soffor, bord, hundkojor m.m. Sen så ska man (om man vill) lära den att gå, sitta, komma hit m.m. Man kan även skaffa ett jobb åt den. Och så kan man låsa upp nya prylar till djuren och nya hund-och kattraser.

Det är roligt att skapa hundar och katter och sedan lära den massa saker i början men efter några timma så tröttnar man och det blir ganska enformigt och enkelt, för jag tycker att det inte riktigt finns något mål i spelet, kanske att djuren ska skaffa jobb och bli befodrade och att den blir uppfostrad, men i längden blir det bara simpelt och tråkigt och det finns många saker som man kan göra med husdjur i verklighten som inte finns med i spelet som t ex. att man inte kan pussa den, gå ut med den i koppel m.m. Grafiken är sådär, djuren ser extremt overkliga ut men de är ju ett dataspel..Musiken är dock helt okej och det finns många möbler och prylar att välja mellan.

Grafiken tycker jag skulle ha kunnat vara bättre, ibland så blir dett ett rosa flimmer på skärmen. Spelkänslan är däremot otroligt bra man känner verkligen att man kommer in i spelet och simmarna och husdjuren kan göra massa olika saker. Musiken är ganska bra, men lite för poppig och enkel.
Efter några timmar tröttnar man på spelet och det känns faktist som ett ganska meningslöst köp men om man väntar några dagar kommer spel lusten tillbaks, så det är en relativt bra hållbarhet.

Totalbetyg: 7.5 Ljud: 8 Grafik: 7 Hållbarhet: 6 Spelkänsla: 9