Maxis
    2527
    -

8.4 9

Speltest av kj1000

Inskickad av kj1000 den 19/03 -05 13:41

Uppföljaren till The sims, och dennas expansions pack är här. Ja, jag vet att jag är lite sen med det är speltestet men slutpratat om det. Du börjar med att installera spelet. När du installerar spelet kan du också spela spelet ”sims -odling”, där du ska spela memory, och svara på sims-frågor om dom tidigare sims-spelen och The sims 2. Nu har även The sims 2: s första expansion pack kommit, The Sims 2: Studentliv.

Spelet börjar
Du börjar att välja stad. Dom tre färdiga städerna är: Skönköping, Veronikavik eller Myskoboda*, eller om du vill skapa en egen stad. Sedan ska du göra en familj. Då får du välja på: Småbarn, Barn, Tonåring, Vuxen och Åldring. Sedan ska du välja, ögonfärg, hårfärg, ögonstorlek, kläder, personlighet etc. När du är färdig med det så ska du välja familjeträd. Då får du välja om dom ska vara syskon, rumskamrater, föräldrar etc. Sedan ska du bygga tomt eller ett färdigt hus. Om du bygger tomt så ska du bygga ett eget hus med, pool, trädgård, storlek på huset (nu kan huset ha tre våningar) etc. Om du väljer ett färdigt hus så är det bara att inreda.

Spela
Nu kan du börja ”spela”. Nu ska du klara av Simmarnas drömmar, gå i skolan eller jobba om du är större. För att simmen ska må bättre måste du bada/duscha, sova, ha roligt (titta på TV, spela dator etc.), Träffa andra simmar etc. Du ska också bli kääär, om du vill. Eller bara bli en god vän. Men om du inte sköter din sim ordentligt, så kan den dö. Om en sim dör så blir den till en kruka. En sim kan dö av: Sjukdom, ålderdom, pooldöd (om den somnar i poolen) och brand. Du inser väll hur många roliga timmar du kommer ha, och hur kul det är.

Grafik
Grafiken är helt underbar. Mycket bättre en The sims och dens Expansion pack. Nu ser det riktigt värkligt ut. Riktig mysig belysning och mycket realistisk rörlighet. Nu rör sig till och med Tv-programmen.

Ljud
Simmarnas egna språk är väll ingen höjdare, men det är lite roligt att höra sina favvolåtar på simsiska.

Hållbarhet