107
    -

8.4 9.2

Speltest av CoolHamp

Inskickad av CoolHamp den 27/04 -05 21:57

• Vad är War of the Ring? •

War of the Ring är ett strategi spel.... t ex som Empire. Det går ut på att göra uppdrag. T ex förstöra ett specielt hus. Man kan vara goda och onda. Själv har jag kommit längst på godas. Man kan bygga olika hus, som Stronghold, Forge och massor. Vissa banor får man ha vissa hjältar. Som, Aragorn, Boromir, Faramir, Legolas, Gandalf den vite och gimli. Massor mer finns. Jag glömde ondas bossar. Jag vet bara vad en heter har inte varit så många. Han heter "Den svarta Ryttaren". Alla soldater går livet upp på. Men hjältarna går livet snabbare upp. Betyg: 10.000000:D

• Handling •

Det här handlar ju om Sagan om Ringen åsså. Det borde ni se i "Vad är War of the Ring". Men jag på minner er. Det är Sagan om Ringen! Det handlar ju om så sagt ringen, och den vill dom båda lagen åt. Då blir det strid i olika städer på den tiden. Mordor t ex. Handlingen är som filmen. Men dom har lagt till lite små bra saker OCH dåliga saker. So sagt är spelet som filmen så jag kan inte förklara mer om det.

• Karaktererna •

Min karaktär är så klart GandalF ;P Gissa varför... han har så många attacker. Men jag tycker att dom har för mycket förmågor.... asså hjältarna, dom har som många special attacker. Gandalf som är en trollkarl ska ju ha många attacker, men Aragorn är väl ingen trollkarl?? Han är en vanlig människa..... skriv till mig vad ni tycker om det. Sen är allt bra, men karaktärerna.

• Betyg •

Grafiken är mycket grym och cool. man ser blod fläkarna när man har dödat en Orc eller en Människa ;p En 9 allafall.

Spelkänslan är bra, mycket bra. Jag njuter när jag spelar. Men det är trist när alla strategi spel är så lika. :') Men det får ju en 8 ^.^

Ljudet är super X) Man kan själv välja hur mycket Music man ska ha och effekter och sånt. Mitt betyg 10

Hållbarheten är som på alla strategi spel nästan, bara att vissa tycker kanske inte om alla spel typ. T ex Warcraft som är som detta spel. Och Empire som ett annat. Man jag tröttnar inte på nåt strategi spel, mitt svar 10.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 10 Grafik: 9 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 8