Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











The Legend of Kyrandia: Book 2: The Hand of Fate

PC
The Legend of Kyrandia: Book 2: The Hand of Fate
  • Genre
    Äventyr
  • Releasedatum
    1993
  • Utvecklare
    Westwood
  • Antal ägare
    3
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
3 3.8

Fler fusk

Guide

Inskickat av Fuska-nu den 28/05 -05 00:30

Legend of Kyrandia II: The Hand of Fate Guide

Kapitel 1 : KYRANDIA SWAMPS

Klicka längst ner på hyllan.
Ta upp flaskan.
Klicka på mattan.
Ta upp flaskan.
Ta upp blåbäret.
Lämna detta stället.
Ta upp blåbäret.
Gå upp.
Gå höger.
Klicka på stubben.
Du får Zanthia's gamla trollbok.
Gå upp.
Ta upp Gnarlybar.
Ta upp löken.
Gå upp.
Prata med Ferryman.
Gå vänster.
Ta fjädern från fågelns bo.
Gå upp.
Häll vattnet i Fireberry busken.
Ta en Fireberry.
Gå in i huset.
Prata med Herb.
Ta säcken med jord.
Ta flaskan.
Ta pallen.
Lämna detta stället.
Gå ner 2 gånger.
Tryck på trädet.
Det ramlar ner.
Ta skelett nyckeln.
Gå vänster.
Använd fjädern på krokodilen.
Klicka på tårpölen från krokodilen.
Klicka på hålet på trädet.
Du får Zanthia's gryta.
Gå vänster.
Ta upp Sulfur sten.
Fyll en flaska med kokande vatten.
Gör Swampsnake potion.
(Notera : Du MÅSTE göra Swampsnake potion på det stället du tog upp Sulfur sten och kokande vatten.)
Gör så här för Swampsnake potion :
1. Stoppa i Gnarlybark
2.Stoppa i Sulfur sten.
3. Stoppa i löken.
4. Stoppa i krokodil tårarna.
5. Stoppa i grodpallen.
6. Stoppa i kokande vatten.
Klart !
Fyll en flaska.
Gå tillbaka till Ferryman.
Från där, gå till vänster.
Prata med Fisherman.
Gå höger.
Prata med Marco.
Ta upp löken.
Gå ner.
Ta upp en av blåbären och SKRIV NER färgerna i ordning som de kommer. Tro mig, du behöver det senare.
Gå upp.
Gå in i grottan.
Använd Swampsnake potion på råttan.
Gå höger.
Nu, för att öppna dödskallen så använd färgerna som du skrev ner i ordning. (Glad att du skrev ner det ?)
Använd skelett nyckeln på skattkistan.
Klicka på kistan och få en Alchemists magnet.
Klicka igen och få en ost.
Gå tillbaka till Fisherman.
Ge Fisherman osten.
Gå vänster.
Gå ner 2 gånger.
Ge köttätande växterna säcken med jord.
Gå vänster.
Ta upp ankaret.
Gå ner.
Ta brevet.
Gå tillbaka till Ferryman.
Prata med draken.
Nu ska du hitta breven. Du hittar dom här (från Ferryman) :
1.Vänster,ner,handen håller brevet.
2.Vänster,ner,vänster,upp
3.Höger 2 gånger, ner
4.Utanför Zanthia's hus (fast den har du väl redan tagit, eller ? Om inte, så har du inte följt mina konstruktioner)
Ge sedan breven till draken.

Kapitel 2 : FARMER GREENBERRY

Ta upp brevet.
Klicka på stacken.
Ta upp flaskan.
Ta upp Grain stalks.
Gå ner.
Prata med Farmer Greenberry.
Ge Farmer Greenberry brevet.
Ta vinegar.
Gå vänster.
Dra ut pinnen ur vattenhjulet.
Öppna valvet.
Gå höger 2 gånger.
Ta Alchemist magnet.
Klicka på elefant snabeln.
Ta sedan ETT kålhuvud och EN kålrot.
Gå vänster.
Ta skålen från draken.
Gå vänster.
Lägg kålroten under den smockande handen.
Ta upp det med drakskålen.
Ta upp vinegar och klicka det på kålrotskålen.
Gå höger.
Gå upp (om spöket inte kommer, så gå ner och upp igen.)
Ta upp en tom flaska och klicka det på spöket.
Ta flaskan med spöket till trädgårdslandet.
Klicka spök-flaskan på fågelskrämman.
Gå vänster.
Gå ner i källaren.
Ta saxen.
Ta alla fyra hästskor.
Gå upp.
Gå till fåren. Klicka en tom flaska på fåren.
Gå tillbaka till källaren.
Stoppa mjölk i ost-maskinen.
Klicka på handtaget.
Ta osten.
Lägg Mustard, kålhuvudet och osten i grytan.
Lämna källaren.
Gå vänster.
Lägg Ground Wheat under den smockande handen.
Ta ut det med skålen.
Lägg det i grytan.
Få en sandwich-flaska.
Klicka på Zanthia för att få ut Sandwichen.
Ta upp flaskan igen.
Klicka en hästsko på den magnetiska delen av maskinen.
Gå höger, upp och höger.
Lägg Sandwichen på marken.
Gå in i byn.

Hoppas ni får nytta av det

/Micke_M


-----------

Lite fortsättning.


Kapitel 3 : THE VILLAGE

Dra ut pinnen från fontänen.
Gå in i dörren.
Gå till vänster.
Använd saxen på dörren. (eller använd färgkoden som du tog i början.)
Gå in.
Klicka på tunnan för att få en Taffy.
Försök att lämna stället.
Efter piraten, gör en poet.
Lämna stället, och gå in igen.
Klicka på piraterna tills en av dem förlorar en tand.
Klicka på tanden med Alchemist magnet.
Ta upp tanden.
Lämna stället.
Gör tanden till guld igen.
Ta ut ALLA hästskor som inte är magnetiska.
Spela med bläckfisken.
Välj någon av snäckorna (det blir alltid rätt)
Gör detta tills du har 3 tänder.
Ta upp hästskorna igen.
Gå tillbaka till den konstiga maskinen vid Farmer Greenbarry's hus.
Ta tänderna under den smockande handen för att få 3 guldmynt.
Ge tillbaka skålen till draken och ta den igen.
Fyll en flaska med draktårar.
Gå tillbaka till byn.
Gå höger.
Ta upp apelsinskalet, flaskan och sidan till boken.
Klicka bladet på boken.
Lägg Taffy i skålen.
Lägg apelsinskalet i skålen.
Nu har du gjort sötsur sås.
Gå höger.
Ta nån lerkaka och klicka den på kaninfoten.
Renspola grytan.
Gör Spektic spell.
Gör så här för Spektic spell :
1.Hästsko (inte den magnetiska)
2.Lerkakan med kaninspår
3.Sötsur sås
4.Draktårar
Klart !
Ta 2 flaskor med Spekic spell.
Gå upp.
Ta stickan och klicka den på repet.
Gå höger.
Ta båda Skeptic spell på Altar of Doubt.
Gå vänster.
Klicka stickan på repet.
Gå vänster tills du är i fontänen.
Gå in i resbyrån.
Ge mannen en Skeptic potion.
Köp en biljett för 3 guldmynt.
Lämna detta stället.
Gå höger.

Om du vill rädda Marco, gör så här :
Då en annan Skeptic spell och gör den till en Skeptic potion.
Använd magnet i skinande saken i vattnet.
Ta upp magneten.
Ge skeptic potion till vakten.
Gå in.
Använd nyckeln i låset.
Bli fast.
Klicka på kudden tills du får ett litet ankare.
Använd det lilla ankaret på nyckeln.
Använd sedan det i fönstret.
Öppna för dig och Marco.
Lämna detta stället.

Gå ner.
Ge din sista Skeptic potion till kaptenen.
Ge honom din biljett. (Var säker att du har magneten)
Gå på skeppet.
Lägg magneten i repen bredvid styret.
Bliv avkastad av skeppet.

Kapitel 4 : VOLCANIA

Gå runt ön och samla 2 stora stenar och 1 pinne.
Hitta stora lufthålet och hoppa in.
VAR SÄKER ATT TA UPP 4 STORA STENAR PÅ VÄG I UNDERJORDEN !
Ta upp pinnen och Alchemist magnet.
Gå över bron.
Klicka på palmträdet för att få en Fuzz.
Gå upp.
Ta upp Heart shaped lead (inte Heart shaped box)
Klicka Alchemist magnet på lead.
Du har nu Heart of gold.
Klicka pinnen på dinosaurien.
Klicka igen.
Klicka visaren på luft ventilen.
Du har nu 2 svarta kulor.
Gör teddy bear potion.
Gör så här :
1. Stoppa i Fuzz
2. Stoppa i Heart of gold
3. 2 svarta kulor.
Klart !
Ta ut björnen ur flaskan (samma som Sandwichen)
Gå ner.
Var säker att du har teddy björn och pinne.
Klicka på T-rex 2 gånger.
När du kommit av T-rex, gå vänster.
Var säker att Triceratops är emot anchor dörren.
Klicka den röda delen av tröjan på Triceratops.
Gå in i Anchor dörren.
Ta sen upp ett blad till boken och sätt in i boken.
Nu, plugga igen lava vents med stenarna.
Dom är i först i det rummet du är, sen resten får du gå såhär : (från anchor dörr rummet)
1.Vänster
2.Vänster, vänster
3.Vänster, vänster, upp, upp
Plugga alla med sten.
Gå till triceratops rummet.
Ställ dig på lavan.
Du kommer ifrån Volcania.

Fusket har betyget 10 (1 betygssättare).

Kommentarer

Totalt 0 kommentarer:

Skriv kommentar

Du måste logga in för att skriva kommentarer. Har du inget konto? Registrera ett.