Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











The Elder Scrolls IV: Shivering Isles

PC
The Elder Scrolls IV: Shivering Isles
  • Genre
    Rollspel
  • Releasedatum
    30 mars 2007
  • Utvecklare
    Bethesda Softworks
  • Antal ägare
    69
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
9.5 8.8

Speltest av D__man

Inskickad av D__man den 06/10 -07 12:03

Handling / story / vad man gör i spelet
Ännu en expansion till Oblivion.
Och för att detta quest ska ta fart, så ska du åka till Bravil och snacka med invånarna.
Därifrån ska du höra att en "dörr" öppnarts i mitten av Niben Bay. Öster om Bravil, precis i mitten av sjön.

Efter du simmat dit så ser du en kvinnlig Khajiit och en Bravil-vakt. Sen så kommer det ut en Elf ur dörren som verkar ha blivit galen, så vakten och den där Khajiiten tar och eliminerar honom.
Efter han är död, så kommer du höra en röst, som lockar dig att gå in genom dörren.
Så det är klart man följer ordet och gör det.

Väl där inne, så kommer du mötas av en nisse som heter Haskill.
Haskill kommer presentera dig till den nya världen och att det är Daedra prinsen Sheogorath även kallad "The Prince of madness", som har skapat denna värld.

Men stället du kommit till är inte världen som styrs av Sheogorath. Det är bara som en "mellanlandning" och kallas 'The Fringe'.
Här inne får man stanna om du inte visar dig värdig och dödar Gatekeepern.
Fast du kan självklart åka tillbaka till Cyrodill, men du kan inte uppleva själva Shivering Isles om du inte dödar Gatekeepern.

Du kan ta hjälp av en kille där som har speciella pilar som skadar extra på Gatekeepern.

Jag själv sket i hjälp och lottade med ett vapen man får i Knights of the Nine, Mehrunes Razor. Den kan döda en varelse direkt om man har tur.
Fru Fortuna log mot mig, så han dog ganska kvickt.

Efter du dödat honom, så har du visat dig värdig och är redo att göra de saker Lord Sheogorath säger till dig.

Och jag varnar er för intrigen för den är lite.. knepig och framförallt flummig.

Vad jag tycker om spelet
Jag tyckte det var ett ganska flummigt spel.
Hade lite svårt att ta det på lika fullt allvar som på Oblivion och Knights of the Nine.
Hela världen kändes som en sagovärld.
Och själv Sheogorath är det flummigaste i hela spelet.
Jag trodde han skulle vara skräckinjagande, men han skrattar typ konsant.

Det är vid ett tillfälle man får en spell, så man kan summona Haskill, hans medhjälpare, och prata med honom närsomhelst/var man än är. Och då fick man summona honom typ 4 gånger och Sheogorath tyckte det var skitkul och skrattade som ett lyckligt barn.

Men självklart har spelet varit underhållande.
Det är en helt ny värld att utforska, och du kan få väldigt många nya saker.

Betyg till spelet
Grafik:
Ja, det börjar bli lite tjatigt.
Det är samma grafik som på Oblivion, så er haka som ni tappade när ni spelade Oblivion för första gången kommer fortfarande vara kvar där nere.

Spelkänsla:
Spelkänslan var inte lika härlig och mysteriefull, som på de andra spelen.
Men självklart var det underhållande att spela det.

Ljud:
Musiken var inte riktigt lik den som spelas i Cyrodill, och var inte alls lika bra.
Allt ljud var flummigt det med.

Hållbarheten:
Eftersom detta är en helt ny värld, så kan Shivering Isles erbjuda dig ungefär 30-50 timmars mer speltid på Oblivion.
Så den är helt klart lång och bra för att vara en expansion.

Spelet var väldigt undehållande, men det var lite för flummigt för min smak.

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 8 Grafik: 10 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 8