Bethesda Softworks
    238
    -

9.2 8.9

Speltest av madosopia

Inskickad av madosopia den 18/02 -05 23:44

Morrowind är ett av världens bästa rollspel och det har vunnit ett stort antal pris både för bästa rollspel och bästa spel. Splet utspelar sig på en enorm ö som heter just Morrowind. Ön är enorm och har mycket varierande terräng och ett stort antal intressanta och vackra städer.

Utvecklarna Bethesda Softworks har verkligen lyckats bra med allt i spelet. Grafiken är fantastisk(även fasst den ibland kan kännas lite gammal), musiken är vacker och stämmningsfull och känns som hämtad från en bra äventyrsfilm. Spelets kontroll är så gott som perfekt och eftersom att spelet inte har någon direkt handling utan man åker runt i världen lite som man själv vill så är det ingen överdrift att säga att Morrowind håller för evigt.

Jag nämnde här ovan att inte spelet har någon direkt handling, men det är inte riktigt sant. Man kan följa huvudhandlingen men det är inte ett måste, jag råder dock alla att göra det då spelet har en så fantastiskt välskriven handling. Jag ska inte avslöja för mycket om den man jag kan säga att det har att göra med djävular, onda klanar och sekter.

Hursomhelst så börjar spelet med att du får skapa din egen karaktär. Du får välja, namn, kön, egenskaper, utseende och folkslag.
Morrowind består av ett antal folkslag som alla har olika färdigheter och fördelar: Nordmännen är t.ex. helt immuna mot ismagi och orcherna är extra starka och duktiga på att hantera yxor.

Morrowind är ett av dom absolut bästa spelen jag spelat någonsin och det bästa rollspel jag spelat. Jag hittar inte något att klaga på just nu. Dock så är det ett sånt spel som man antingen hatar eller älskar och om man hellre vill spela järndöda skjutspel tycker jag att man ska hålla sig borta från denna genre över huvudtget. Den som gillar orcher, alver, trollkarlar och magi tycker jag definitivt att man ska ta en titt på detta spel. Den som letat efter ett varierat rollspel med en enormvärld att resa runt i har absolut hittat rätt och lyssna på min uppmaning: KÖP SPELET DET KOSTAR BARA 150 KR PÅ EB GAMES. och det är ett pris som du kommer få många långa speltimmar för, ett pris som det är absolur värt!!!

Världens bästa rollspel = 10/10

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 10 Grafik: 7 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 10