LucasArts, Raven Software
    395
    -

9.1 8.6

Speltest av penguin

Inskickad av penguin den 03/05 -06 19:02

Detta spel handlar om en före detta jedi vars pappa dött 9 år tidigare. Kyle Katarn (du) och hans partner Jan Ors åker omkring i rymden och gör uppdrag åt rebellerna och får betalt i sin tur. spelet börjar med att man blir sänd på ett rutin uppdrag till Kejim, en mörk plats som flyter livlöst i rymden runt en död sol. Nu berättar jag inte mer om det.
I tredje kapitlet blir Jan infångad av Desann (den mörka sithen) och förs bort. i det kapitlet möter man också honom men kan inte vinna eftersom man inte kan göra motstånd mot hans starka kraft. Det slutar med att man svimmar. Senare i spelet blir man tränad till jedi och börjar sin jakt efter Desann. Klassiska karaktärer som Luke, Chewie, lando mm. finns med i spelet.

Spelet har väldigt bra grafik och storyn hänger ihop som en riktig star wars film. Spelet är svårt i början eftersom man måste tänka mycket och man kan inte hoppa upp på höga saker eller använda kraft för att dra till sig saker. det är också så att man dör väldigt fort när man inte har något att parera med. man får en känsla ibland att man måste spela det och klara spelet än en gång. Multiplayer är det inget snack om! det är väldigt bra att man inte behöver köra på internet om man inte vill eller inte har internet uppkoppling.

Spelet har väldigt bra grafik och man ser alla detaljer tydligt men när dom pratar kan det se lite psycho ut eftersom att dom knappt rör på munnen och tänderna ser helt platta ut så det blir en 8

Spelkänslan är väldigt skön. Ibland känns det nästan som om man är där på riktigt- Så det blir en klar 9

ljudet är precis som spelkänslan. Ibland känns det nästan som om man var där. Så det blir också en 9