Rebellion
    25
    -

7.3 8.8

Speltest av Splintey13

Inskickad av Splintey13 den 08/01 -06 18:38

Spelet utspelar sig i slutet av andra världskriget (1945) och du är en kryptskyttsproffs. Ditt uppdrag är att ta dig in i Berlin och döda trupper där. Du ska också försöka komma åt viktig information. Man ser gubben i "third person". Du har inte bara en Sniper Rifle (kryppskyttsgevär) utan du kan plocka på dig mashine guns, TNT, granater mm. spelet är jätte realistiskt och om man ligger på något ställe och man siktar in en vakt och skjuter honom, så kan man se skottet från geväret flyga i slomotion och träffa honom, och då blir det ett stort köttsår i gubben. och om man skjuter honom i handen så dör han inte utan han skriker lite och håller sig för handen. Och om man skjuter honom i benet så haltar han. Liket ligger också kvar och märket av geväret där man träffade honom. Det jag tyckte var dåligt med spelet var att man inte kan gå bakom fienden och strypa dom till exempel. Utan man måste använda sin ljuddämpade pistol och skjuta dom. Det finns ett jättekul flerspelarläge också. Då är alla krypskyttar och man kan köra Deathmantch, team deathmath och capture the flag.

Jag tycker att spelet är mycket roligt, jag gillar också att det är ett realistiskt spel. Det jag tyckte var extra häftigt när jag spelade var att skottet flög i slomotion och sedan fick man se när det träffade gubben. Spelet är också ganska gammalt tror jag men det var ändå ett genomtänkt och långt spel. Grafiken var också helt okej för att vara så gammalt. Men jag rekommenderar inte spelet för små barn eftersom det är så våldsamt och att det var realistiskt. I börjar-filmen så stog det att spelet utspelar sig på en verklig händelse, och det var ganska häftigt tyckte jag. Men spelet hackar när det skjuts överallt så det var också lite dåligt. Som när man ligger där och man är ute i full eldstrid så går det nästan inte att styra siktet för att det hackar så mycket.

Grafik: 8 Jag gav spelet en åtta för att jag tyckte att det var jättebra grafik för att vara så gammalt, och för att all grafik var så genomtänkt.
Spelkänsla: 10 Det var superhäftig spelkänsla, speciellt när man låg med sin Sniper Rifle och siktade in en gubbe. Det kändes verkligen att man var en krypskytt. Om man höjer svårighets graden på spelet så tar dom med vind så att man får till exempel sikta lite åt ena sidan för att skottet ska träffa.
Ljud: 8 Riktigt bra låtar och gubbarna pratar sitt språk också. Som en själv som är amerikan och man pratar amerikanska och om man möter en tysk så pratar han tyska.
Hållbarhet: 9 Jag har inte klarat spelet än och jag har haft det i 1-3 dagar. Men det här spelet är inget spel som man ska sitta och spela 10 minuter innan man ska gå till skolan utan det här är ett spel som man ska sitta och spela en lördagskväll till exempel.

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 8 Grafik: 8 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 10