Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Slaget om Midgård: Härskarringen

PC
Slaget om Midgård: Härskarringen
  • Genre
    Strategi
  • Releasedatum
    10 december 2004
  • Utvecklare
    EA LA
  • Antal ägare
    461
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
9 9.1

Speltest av ip007

Inskickad av ip007 den 30/03 -05 13:37

- INLEDNING -

" Jag vart intresserad i spelet för första gången då jag hörde namnet på ett annat spel, nämligen The Third Age - någon polare kom fram och berättade lite om TTA (The Third Age), och jag blev genast intresserad då det var Lord of the Rings (Sagan om Ringen), jag var ganska övertygad att det var något med TTA eftersom jag gillat de två andra spelen (LOTR: TTT och LOTR: TROTK), jag hörde också någonting om turer, och kom fram till att man kunde vara både den goda och den onda sidan, men det var baserat på ett tur-system, jag skulle ändå köpa spelet, sade jag - men då kom sanningen fram, TTA var ett RPG (Role Playing Game) till konsoler, inget PC-system.. "

" Samma dag gick jag in på EA:s hemsida och var överraskad att EA gjorde två spel åt gången (som alltså var LOTR spel), det var det som var vändningen i allt jag gick direkt över till LOTR: TBFME (Slaget om Midgård) sidan och såg ett par/alla videos som fanns då - och var helt övertygad om spelet: Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth - Slaget om Midgård "

- Grafik -

" Grafiken i videos och särskilt i prov/så långt hittills filmsnuttar kan lura dig totalt, åttan kom ut nu eftersom det var väldigt fin grafik i filmsnuttarna, det skulle till och med blivit högre om bara den finaste grafiken i spelet kunde spelas på normala datorer, de har lyckats väldigt bra med den, du kan manipulera den väldigt bra, men för varje bra polygon som ska visas på din skärm krävs mycket. En åtta för den grymma men krävande grafiken i spelet! "

- Spelkänsla -

" Om man är ett LOTR fan ska man nog testa spelet med dess känsla kan man komma långt, det är trots allt LOTR och inte något tråkigt "Första Världs Kriget" spel. Nian kommer in i ramarna tackvare att EALA lyckades komma upp till filmerna ganska väl, även om proportionerna är ändrade från tvåhundratusen orcher vid Minas Tirith till 2000 på skärmen som kommer 50 pers i vågor var tionde minut.. ..men man känner verkligen igen stilen på styrkorna, Rohan - hästfolket kommer till undsättning för att rädda den vita staden, där Eowyn galopperar framför sina trupper och de svarar "YAY!", eller slutet för Rohan vid Helms Deep - åskan regnet öser dina trupper grupperar vid murarna, detta är gjort väldigt bra - förutom att det finns ungefär 71 uppdrag som tillhör båda sidorna (onda och goda), sedan för de som gillar böckerna/kartorna/LOTR borde nog prova spelet för att se den fina 3D kartan EALA producerade åt spelet – den anknyter alla provinser i Middle-earth och är en viktig del i vilket uppdrag ska jag ta, vilka ligger under attack, vilka bonusar ska jag ta i vilken del av Middle-earth – detta skulle också väcka intresse hos RTS (Real Time Strategy game), både de erfarna och de som har börjat eller håller på att bli bättre. Uppdragen är en del i spelet, man kan också träna upp sig i Skirmish-play för att sedan gå på en riktig människa i ett episkt slag via Internet. ”

- Ljud -

” Ljudet/musiken är väldigt bra skapat och producerat, i högsta världsklass. Spelet vann två kategorier på någon sida, musiken ändras efter hur det går i attackerna – t ex ett slag bryts ut tonas den lugna musiken ner och den lite djupare, krigsmusiken kommer in, särskilt om man har Surround 5.1, karaktärerna talar – Gandalf är skadad, då kommer det inte i dina öron någon falsk dator-röst och berättar ”Gandalf är skadad, bör omedelbar föras till sjukhus!”
Det finns nog inget mer att säga om musiken, den höjer verkligen stämningen i spelen. En klar tia! ”

- Hållbarhet -

” Nu kommer vi in på något jag aldrig fattar så jag fattar mig kort; spelet passar vem som helst, kanske inte någon argsint, hungrig RTW-fan (Rome Total War-fan). Det är ett strategi spel som är skapat av EALA, och är ett skapligt spel trots allt att det finns en command-limit, inte mer än 800 för du onda, och 300 för de goda och det skulle stämma om varenda krigare skulle kosta en command-point.
Men den dagen då jag såg alla dåvarande videos på sidan var det något extra där, men EALA har ändrat jätte mycket sen dess.. ”

  Men det gör inget, det finns skapade kartor/Patchar/Modifikationer så vi överlever nog – men det finns alltid lite plats kvar för förbättring, nu ska mitt språkrör stängas – ha en bra dag, det var allt för mig.
                                                                                                                /ip007

Totalbetyg: 8.5 Ljud: 10 Grafik: 8 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 9