EA LA
    461
    -

9 9.1

Speltest av lullipup

Inskickad av lullipup den 21/02 -05 20:10

Slaget om Midgård är det första LOTR (Lord of the Rings) strategi spelet. EA Los Angeles är utvecklarna av detta underbara spel! Personligen så tycker jag att detta är det bästa strategi spel som någonsin skapats! Jag har inte kört Rome Total War som har fått väldigt bra kritik. EA har ju köpt spelrättigheterna till LOTR. Så jag tycket att det är på tiden att de gör ett riktigt bra LOTR spel.

Slaget om Midgård

Slaget om Midgård är ett grymta bra strategi spel! Det finns 2 stora kampanjer och 4 intressanta lag. Lagen man kan vara är inte helt överraskande: Rohan, Gondor, Mordor och Isengård. Varje lag har egna styrkor och svagheter. Man kan köra online på detta spel... men det funkar inte så bra. För att det måste vara helt perfekt för att man ska kunna köra. Man måste kanske t.om. öppna en port i brandväggen! Men att köra på Cpu:n funkar väldigt bra. Det finns 3 olika svårighets grader. De är Lätt, Medelsvår och Svår. Som sagt alla lag är bra på sitt sätt. Mordors styrka är deras kreatur. De kan får de mäktiga Mûkils och dom galna trollen. Deras Nazgûl hjältar på deras vingbestar. Rohans styrka är deras ryttare. Deras ryttare kan lätt krossa en hord av Orcher. Rohan har även de elgenta alverna. Alverna är en av de bästa närstrids enheterna och de bäst bågskyttarna. Isengårds specialitet är infanteri. De kan skapa de mäktiga Uruk-Hai!. mäktigaste hjälten av de alla, nämlígen....Gandalf! Gondors specialitet är hjältar. De kan få den mäktigaste hjälten på spelet, nämligen... Gandalf.mäktigaste hjälten av de alla, nämlígen....Gandalf! Gandalf och Legolas är enligt mig ¨super hjältar¨ Dom är helt klart vassare än dom andra hjältarna. Fast Gandalf är mäktigast. När Gandlaf kommer upp på level 10 så är han rent intill oövervinnlig! När man strider så får man kraftpoäng. Med dom kraftpoängen kan man köpa olika krafter. En av dom är att Gandalf blir Gandalf den Vite. Det är då han är som mäktigast! Man kan även köpa uppgraderingar till sina egna enheter i rustkammare eller smedjor. Man kan förstärka deras rustningar, slipa deras svärd, skaffa banéerbärare och skaffa eld pilar. I stallet ås kan man köpa ryttarsköldar till sina ryttare. Kampanjerna är stora och roliga att köra. Där kan man vara brödraskapet, Gondor, Rohan, Mordor och Isengård. Man får även slåås vid de stora slagen som Helms Klyfta och Minas Tirith.

Omdöme

Spelet är ett fantastiskt spel! Det bästa strategi spelet någonsin. Grafiken är suverän. Spelkänslan är LOTR film klass! Men den bästa delen är ljudet. Ljudet var inget problem för slaget om Midgård att får en 10:a på. Med Howard Shores vackra musik så kände man att man var i musik paradiset. Filmbaserade spel brukar vara ganska tråkiga men nu så är det inte det! Grymt på allt! Jag skulle gärna ge ljudet mer en 10 men det går inte.

Positivt
+2 stora kampanjer
+Musiken