-

8.2 6.9

Speltest av Ogge50

Inskickad av Ogge50 den 25/08 -05 10:24

Det här spelet går ut på att bygga din egen golfbana. Du börjar med ungefär 100'000 Simoleans (simmarnas pengar),
och och får först av allt välja en mark bit som du ska köpa.
Det finns Hawaii, Irland, Colorado och många mer ställen att köpa din egen mark på. När du väl har köpt din markbit får du göra din egen spelare. Du får bestämma spelarens ansikte, namn, vad han/hon har för skills (färdigheter), ålder, civilstatus och dessutom kan du skriva in alla spelarens kommentarer som han säger på banan, t ex: När han/hon sätter sig på en bänk, hittar något att äta, slår ett bra eller dåligt slag o s v. Sedan ska du naturligtvis bygga din bana. När du har byggt ditt första hål kommer spelare för att spela, och Du kan när som helst spela en träningsrond. Efter varje hål betalar spelarna en greenfee (avgift), och ju roligare din bana är desto mer betalar spelarna. När du sedan fortsätter att bygga ut din bana kan du titta på vad tävlingsnämnden säger om din bana. Klarar banan kraven som ställs kan du anordna en tävling. Målet är att bygga den bästa banan någonsin... och att bli den bästa spelaren.

Det här spelet är verkligen ett bra golfspel, men man ska nog spela golf för att få ut den fulla spelglädjen. Det är verkligen roligt att inte bara spela hela tiden utan att också bygga banan man spelar på. Dessutom kan man ju bara luta sig tillbaka och titta på när dom andra spelarna kämpar sig fram på banan. Jag rekommenderar det här spelet, starkt, till alla golfspelare och andra soffsportare.

Grafiken på det här spelet är inte så värst bra. Spelet känns lite som att tillverkarna (EA games) har satsat mer på själva spelkänslan. För övrigt är spelet jättebra du hör varje golfslag och spelarnas glada (eller ledsna) utrop. Hållbarheten ger jag en 10:a för för att det här ett spel som man kan spela om och om igen.

Totalbetyg: 7.8 Ljud: 8 Grafik: 4 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9