Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Samorost 2

PC
Samorost 2
  • Genre
    Äventyr
  • Releasedatum
    8 december 2005
  • Utvecklare
    Amanita Design
  • Antal ägare
    0
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
7 -

Fler fusk

Guide

Inskickat av Kigsz den 08/12 -09 06:25

* Guide till Samorost 2 – Chapter I (hela demoversionen):

~ Bana 1 – Hemplaneten ~
Klicka på hundkojan.

~ Bana 2 – På ytan ~
Klicka på din karaktär inuti rymdfärjan. Flytta sedan den trädgnagande insekten till trädet där din karaktär sitter fast. Klicka sedan på trappstegen längst till vänster på skärmen för att ta dig till nästa del.

~ Bana 3 – Snigeln och apan ~
Klicka på den bruna dörren till huset. Väl inne i huset ska du klicka på den högra av rattarna en gång. Klicka sedan på apan två gånger, så att han svingar ner något sorts pulver i grytan i huset. Titta sedan åt vänster för att se två myrslokar. Klicka på burklocket på den burk som står i mitten på hyllan. Klicka sedan på burklocket när det ligger på marken. Nu ska du först klicka på den lilla myrsloken, för att sedan direkt efter det klicka på hålet, i röret, som den stora myrsloken dricker ifrån. Klicka sedan på den bruna dörren igen för att gå in i huset. Använd pumpen för att pumpa vatten i grytan. Använd sedan ratten under grytan för att öka på elden. Använd direkt efter det ratten till kranen som är lokaliserad på utsidan av huset, för att drycken ska rinna ner i tunnan under kranen. När snigeln har druckit av drycken och somnat ska du klicka på den slägga som han tappar. Du kommer då att gå tillbaka till den förra delen igen.

~ Bana 4 – På ytan (igen) ~
Klicka på roboten för att få den att öppna den stora luckan åt dig.

~ Bana 5 – Röret ~
Klicka på den högra delen av röret du står på. Klicka sedan på den runda sten, i nedre vänstra delen av skärmen, som blockerar gråsuggan från att ta sig uppåt. Nu måste du koordinera ditt klick. Så fort gråsuggan kryper förbi den sovande apan ska du klicka på apan för att få honom att äta upp gråsuggan. Klicka sedan på flugan som finns under röret. Klicka sedan på din egen karaktär för att skrämma in flugan i spindelnätet. Slutligen, klicka på den hängande kokong som spindeln gör av flugan för att ta dig till nästa del.

~ Bana 6 – Kylskåpet ~
Börja med att klicka på hålet bakom dig. Du kommer då att gå till nästa del.

~ Bana 7 – Tillverkningen ~
Här ska du klicka på den ficklampa som hänger framför dig på en krok. Du kommer sedan att gå tillbaka till föregående del.

~ Bana 8 – Kylskåpet (igen) ~
Klicka på kylskåpet. Klicka sedan två gånger på det hål i vilket musen kröp in. Använd sedan eluttagsfördelaren som ramlade ner i eluttaget i väggen. Klicka sedan på kylskåpets sladd två gånger. Klicka nu på kroken ovanför brunnslocket för att ta dig vidare till nästa del.

~ Bana 9 – Den första kloaken ~
Klicka på spolhandtaget och tryck sedan snabbt på den ratt som blir synlig på röret till vänster (när vattnet är nedsänkt). Klicka på spolhandtaget igen och tryck nu snabbt på den andra ratt som blir synlig nere till vänster (när vattnet är nedsänkt). Klicka sedan på hålet nere till höger för att ta dig till nästa del.

~ Bana 10 – Den andra kloaken ~
Klicka på de tre mindre rattarna till dess att de ser ut som plustecken (de röda ändarna ska vara rakt upp respektive rakt ner). Klicka sedan på den stora ratten för att få bort allt vatten. Klicka nu på hålet på andra sidan för att ta dig till nästa del.

~ Bana 11 – Tillverkningen (igen) ~
Klicka på myntet som hänger i snöret till vänster om dig. Klicka sedan på knapp 1. Ta sedan robotens skiftnyckel och använd den på tre av skruvarna på maskinen till höger om dig. Lämna tillbaka skiftnyckeln till roboten och klicka på myntet två gånger. Denna gång ska du klicka på knapp 2, ta den andra skiftnyckeln och skruva loss den fjärde och sista skruven på maskinen. Lämna tillbaka skiftnyckeln och klicka på kugghjulen inuti maskinen. Din karaktär tar sig sedan runt hela vägen till ovanvåningen av samma rum.

Väl på ovanvåningen i tillverkningsrummet ska du klicka på stegen som leder till hålet uppe i taket. Klicka en gång på spaken på väggen för att stänga till hålet ur vilket det kommer frukt. Flytta sedan all frukt från den högra korgen till den vänstra. Slutligen, klicka på den högra korgen för att ta dig till nästa del.

~ Bana 12 – Vardagsrummet ~
Här blir du direkt uppslukad av ett monster, utspottad och uppdragen i ett hål i taket. Till vänster ser du din hund fast i ett ekorrhjul, jagandes en korv. Flytta korven till den upphängda djurskallen till höger om ekorrhjulet. Så fort monstrets hatt sugs upp i fläkten ska du klicka på knappen på hans fåtöljs armstöd. Klicka sedan snabbt på hans fåtölj för att putta honom framåt, mot TV:n. Han dras nu upp i taket och tappar en nyckel på golvet. Plocka upp den och använd den på ekorrhjulet. Klicka på knappen bredvid dörren för att kalla ner hissen och klara Chapter I (alltså demoversionen).

Fusket har betyget 9 (1 betygssättare).

Kommentarer

Totalt 0 kommentarer:

Skriv kommentar

Du måste logga in för att skriva kommentarer. Har du inget konto? Registrera ett.