15 oktober 2002
    Atari
    614
    -

8 7.6

Inskickad av Fuska-nu den 13/12 -05 19:06

Spelet går ut på att bygga nöjesfält och att locka besökare till dom. Det finns olika svåra parker. Det lönar sig att börja lätt. I spelet ska du bygga attraktioner i din park t.ex. berg- och dalbanor och piratskepp. Du måste också se till din budget och dina besökares behov t.ex. mat, dricka eller toalett. Du ska också marknadsföra din park genom att göra lån, hålla koll på ekonomin och att göra reklamkampanjer. Du ska också se till att din park hålls i skick och inte blir vandaliserad, nerspydd (detta gör besökare som åkt i en häftig attraktion), eller att du har trasiga attraktioner, eller att besökarna har tråkigt. Detta åtgärdar du genom att anställa allt-i-allon, mekaniker och underhållare. Ekonomin är en viktig del av spelet. man kan också bygga egna parker.

Personligen tycker jag att spelet är bra, nästan på alla vis, men det finns småsaker som man stör sig på. En sån sak är att Besökarna spyr ner ens park alldeles för mycket. Gå på toaletten och spy, vettja'. Men så tycker inte tillverkarna. Just nu spelar jag det bara nån gång sådär. Det var nog en sann glädje man hade inom sig när man spelade det. Realistiskt. Det är det med all ekonomi som spelet innehåller. Visst, bygg en egen park och gör max lånen till 1.000.000 kr, om du vill. Jag tycker att det förstör spelkänslan efter ett tag.

Grafiken är nog rätt bra, lite störande effekter ibland, men annars bra. Spelkänslan är väldigt bra, som jag sa så, höjer all ekonomi spelkänslan enormt mycket. Börskrash inom företaget, utmaningen... Ja den blir bättre. Ljudet är det bästa i spelet. Alla attraktioner har en cirka tjugo låtar lång lista, i vilken man kan välja musik för alla enskilda attraktioner. Också till sist, hållbarheten. Det är väl hyfsad, men blir spelet blir tråkigt efter ett halvår kanske. Men man kan hitta det i någon skrivbordslåda efter kanske tre fyra veckor och då är spelet lika roligt igen en tid. Tiden blir dock kortare och kortare för varje gång.

Totalbetyg: 8.5 Ljud: 9 Grafik: 8 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 9