664
    -

7.7 7

Speltest av Tollecool

Inskickad av Tollecool den 13/01 -06 17:30

Rollercoaster Tycoon

Detta är ett spel som går ut på att bygga upp ett nöjesfält i en massa olika miljöer. Man kan bygga en massa med olika saker från som tex. Berg och Dalbanor , spökhus, uppskjutet eller bilbanor. Men du behöver inte bara bygga en massa med attraktioner för vad är ett nöjesfält utan parkområden? Du kan alltså även bygga otroligt vackra parker i din park. Och om dina besökare blir hungriga törstiga så kan du naturligtvis bygga olika stånd med mat och drycker. Du kan även bygga toaletter och informations kiosker och olika affärer med souvenirer. Du får även anställa din egna personal som hjälper dig att sköta om din park. Som tex. Mekaniker, städare, väktare eller underhållare. Sedan så finns det en massor med olika banor och uppdrag som du ska genomföra. Detta är ett mycket roligt spel för folk i alla åldrar. Det finns ju nu även bättre versioner av spelat ute som tex. Roller Coaster 2 och 3 och en massa med Expansion Packs. Men Roller Coaster Tycoon 1 är nog bättre än dom andra Roller Coaster spelen. Om du tänker börja köra Roller Coaster så är nog 1-an det bästa spelet att börja med. Men i ettan så finns det inte lika mycket att bygga och göra som i dom andra Roller Coaster spelen. Det är därför det är bra att börja spela 1-an om du ska börja köra spelet för då lär man sig snabbast hur man gör.

Jag tycker om detta spel väldigt mycket det är ett av mina absoluta favorit spel. Första gången jag såg detta spel var oss en gammal polare. jag blev helt inne i spelet och jag ville bara ha spelet. Sedan har jag kört detta spel ända tills i dag och när jag för första gången såg detta spel så var jag ungefär 9-11.

Grafik- Grafiken får en 6-a man ser tex.: Människorna i attraktionerna.

Spelkänsla - Spelkänslan får en 8-a det är en väldigt bra spelkänsla i detta spel.

Ljud- Ljudet får en 8-a. Musiken är väldigt bra i detta spel.