Gremlin Interactive
    8
    -

7 2.8

Inskickad av Fuska-nu den 13/08 -04 22:30

Reloaded
Om det skulle finnas pris för bästa kartongdesign skulle Realoded från Gremlin Interactive ligga mycket bra till. På kartången lipar en välutrustad (och jag syftar på bekämpningen) släkting till seriehjältinnan Tankgirl mot mig. Hon är omringad av en lockande samlingar galningar: En halvt förunnande sjörövarkapten med en bröstkorg som en xylofon, ett muskel berg av i påskhare utstyrsel och i mjukis tofflor, en metall figur som ser ut att var hämtat ur filmen Stargate en stålkäkad kille som borde få de gamla James Bond filmerna “Jaws” att se på om efter en ny tandläkare, en rasande minotaur samt en underbar transvestit som beter sig som en korsning mellan Arnold Schwarzenegger och Pamela Anderson. När jag läser på baksidan av kartången får jag reda på att detta är fortsättningen på actionspelet Loaded och att jag ska få välja en en av dessa galningar som mitt alter ego i kampen mot de ondskefulla C.H.E.B. Vid det här laget visar mitt sunda förnuft vit flagg och hela mitt under medvetna skriker KÖP! NU! Så långt alla rätt, men vad händer när jag slutar upp, kommer hem och drar i gång liret? Installationen rullar snabbt förbi. Jag väljer att spela som tjejen på omslaget. Hon verkar ha rätt ätetyd för våldsamma dataspel. Först möter jag henne i köket där hon håller på att tillaga en stuvning på besegrade fiender. Så vän, så ljuvlig och med ett så ack så stor smak för människokött. Dags för första uppdraget... Men, vänta nu, vart tog de underbara figurerna vägen?! Det verkar som om form givarna bara var anlitade bara för kartongen. Visserligen dyker karaktärerna upp i blodiga och små lustiga instruktionsfilmer inför uppdragen, men om jag vill ha film går jag till videobutiken - inte till min spelnasare. När det kommer till själva spelandet har figurerna förvandlats till detaljfattiga, pinliga figurer i dålig upplösning. Du rör dig i ett tredimensionellt landskap (du ser skarvarna om du går nära kanten) och det är svårt att navigera. Allt som oftast dyker det upp fulingar som ska slås igel. Hallå, det var inte detta jag betalade för. Skulle du hitta detta spel på marken så plocka för all del upp den. Hittar du den där emot med en prislapp på i en spel affär så motstå den första impulsen - lämna kvar den i hyllan. Jag förväntar mig mycket mer av ett actionspel. Livet är för kort för att slösa bort på dålig grafik som Reloaded gör. Hade det haft en unik spel ide hadde det kunna varit förlåtet. Hade jag fortfarande suttit med en Amiga 500 hade jag varit imponerad av 3D-grafiken,men idag har jag inte en sån dålig dator men om jag köper ett spel vill jag att dator ska vara till någon nytta min gamla dator med Pentium 166, 32MB RAM, och ett Matrox Millenium-kort skulle klara av spelet. Skulle du ändå snubbla kan jag snabbt dra fördelarna: det går att köra två stycken på samma tangentbord, musiken är hyfsad, och det går att spela över modem, kabel och nätverk. Det följer däremot inte med något av installations program, vilket i det närmsta är oförlåtligt.
Systemkrav: Pentium 75, 8MB RAM.

Detta test är på 530 ord.

Totalbetyg: 2.8 Ljud: 3 Grafik: 1 Hållbarhet: 4 Spelkänsla: 3