Tripwire Interactive
    23
    -

9.1 10

Speltest av GinnyEvans

Inskickad av GinnyEvans den 24/02 -07 15:53

Man får spela en viss gubbe och får inget som helst uppdrag eller någonting. Man ska bara göra en enda sak som jag gör med nöje, spela en gubbe som ska skjuta folk! Det utspelar sig under andra världskriget, du kan välja Axis Forces (Tyskland) eller Allied Forces (Ryssland) och spela på internet med många andra. Välj en speciell bana så får du springa omkring på den och skjuta (klicka) på de som valt motsatt lag och så skjuter du ner dem! Du får välja ett namn som du kan använda. Så när du skjuter dem eller när de skjuter dig står det att [Ditt namn] sköt [Den dödades namn] och så får du ta över olika små ställen som det andra laget härskar över. När ett visst lag tagit alla ställen så står det att laget vunnit kriget. Man får även välja gevär, och om för många tar ett visst gevär kan de som vill byta gevär inte välja det. Men det finns ju pistoler också...

Tjejerna i min klass tycker inte om det, men jag sitter och skjuter ner folk på internet med nöje och springer omkring och kastar bomber där några nybörjare som inte vet hur man spelar står! Det är tråkigt med folk som sabbar och håller på och skjuter sina kompisar hela tiden. Och vissa försöker träna folk som vill spela ordentligt på något sätt genom att smyga på dem och skjuta dem trots att de är i samma lag! Sådana typer blir man irriterad på! Tur att det finns en slags anmälningstjänst så man kan anmäla de som man märker fuskar och att om man skjuter för många vänner så blir man utkastad ur serven! Och på vissa banor så finns det en glädjedödare, skjuter man för många av motsatt lag blir man utkastat ur banan! Det har jag blivit två gånger, men de är endast de banorna som vissa har skapat själva.

Grafik, känns verkligt. Lite äckligt att man tittar noga på toaletten och hittar bajs i den, eller om man gör en noga titt på de som blivit skjutna. De är helt blodiga! Men det ser ut så i verkligheten, en tia för det.

Spelkänslan, jag kan inte fatta att andra tjejer tycker att det är kasst! Jag får spela på internet med killar, men det är lika kul! Det är lite som ett riktigt krig, och det är extremt kul! En tia för det, såklart!

Nja, det är nästan bara skott ifrån pistoler och gevär som hörs eller när en gubbe skriker till när han blir skjuten. Men när ett visst lag vunnit är det ju lite musik, som är snyggt gjord. Ljudet av ett skott som avlossas är fantastiskt verkligt, en gång hade jag på för hög volym och då ramlade jag av stolen av skräck! En tia skulle vem som helst ha gett det.

Hållbarheten, det beror på vilka man spelar mot eller om man är skicklig. Och såklart vilken bana man väljer, men i mina ögon är det enkelt att undvika fiendernas skott. En tia för hållbarheten, och den är välförtjänad.