Criterion Games
    44
    -

5 5.1

Speltest av baa_baa

Inskickad av baa_baa den 07/07 -05 21:15

Spelet är nog ett av de första Motorcykelspelen i världen på PC. Det går ut på att tävla med motorcykel på olika banor, som jag inte vet om de är tagna från verkligheten. I början har man tre olika banor att välja på. En ökenbana, en strandbana och en skogsbana. Man har också bara tre olika motorcyklar att välja på. När man klarat alla tre banor så får man tre nya. Även de är öken, strand och skogsbanor. Man får även en ny Motorcykel, sedan när man klarar bana för bana får man nya MC's. Efter man har klarat alla sex banor får man två nya vinterbanor som är lite svårare. För att få ännu mer fordon efter man har klarat alla banor så ska man byta svårighetsgrad från Easy till Medium/Hard. När man vinner då bangar spelet ur fullkomligt. Då kan man inte bara åka på Motorcyklar utan då kan man även rida på dinosaurier, hundar, köra någon form av Ubåt. Och en massa annat konstigt. Men det är ju kul med sånt också!

Spelet är gjort '95 så grafiken är inte jättebra, men spelet är riktigt skönt gjort, men det är inte ett spel som man kan spela flera timmar i sträck, det är riktigt tråkigt efter ett tag. Men när man är nybörjare är det riktigt kul eftersom man då är motiverad på att vinna nya banor och fordon. Jag tycker att bör helt klart testas men inte tvunget att köpa. Spelet är så gammalt så det säljs inte längre i vanliga affärer. Vill man ha det får man leta runt på nätet.

Spelets grafik får ++++ för att:
- Det är ett 10 år gammalt spel och sen dess har grafiken blivit mycket, mycket bättre så det här spelet har inge bra grafik.
Spelets Spelkänsla får ++++++ för att: