MagicWand
    0
    -

10 8

Speltest av RASOLS2

Inskickad av RASOLS2 den 28/07 -09 23:10

Spelet går ut på att fiska. Man ska fånga så många fiskar som möjligt om man inte spelar fritt. Det finns bara vobbler i spelet. Alla är från Rapala och dom har olika storlekar och olika färger som man kan ändra när man spelar. Det finns även dom så går uppe på ytan. Man har även en guide som säger bra tips om t.ex. om man ska byta vobbler eller ha annan storlek eller ställen man ska kasta mot. Man har en båt som man kör med till olika ställen. Också står man i den när man fiskar.

Spelet har bra grafik. Det är för det mesta som i verkligheten. Man kan både se i vattnet och på sin gubben när man vevar in vobblern eller fisken. Det är lite tråkigt när man inte fångar någon fisk på långt tid. Kan vara för att fisken inte hugger eller för att fisken aldrig fastnar. Fastnar inte fisken är det för att man inte har någon spänd lina när fisken hugger. Och det har man när vobblern har landat i vattnet. Då är det en väldigt lång lina ute och fisken kommer ibland och hugger då. Så det tycker jag inte är så bra. Annars är det ett bra spel.

RAPALA PRO FISHING är ett roligt spel om man fångar många fiskar som är svåra att hitta och fånga. Riktigt svåra tar också en stund och fånga när dom sitter på kroken och det är det som är roligast. Dom mindre fiskarna gör inte så starka motstånd så dom är mindre roliga och fånga tycker jag. Grafiken är jätte bra, men inte det bästa. Det är som i verkligheten och om man förstår så lär man sig lite om fiske. Jag tycker att man borde kunna ta hem vobblern snabbare än vad man kan göra. Annars är det ett rätt så bra spel och roligt när det går bra.

Totalbetyg: 8 Ljud: 8 Grafik: 7 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 7