Pettson och Findus i Snickarbon
    Barn
    99
    -

7.8 7

Inskickad av Fuska-nu den 06/05 -06 09:46

Du får följa med Petsson och Findus genom en rad olika och spännande saker i deras snickarbod. Du klickar dig enkelt omkring igenom snickarbodens olika rum, som oftast innehåller olika "mini-spel" eller andra uppgifter. Hjälp Petsson att konstruera hans omöjliga uppfinningar, och Findus att plocka fjädrar. Man lär sig mycket av det här spelet i lägre ålder. När jag var lite mindre spelade jag detta timme ut och timme in, och lärde mig gångertabellen och hade allmänt kul mina spenderade timmar framför datorn. Många hemligheter finns gömda i snickarnbon, och när du kör "mini-spel" vinner du guldfjädrar som du kan växla till guldmynt. Självklart vaktas din skattkista av en figur från spelet. Allt ifrån Findus till några Mucklor. Kort och gott, ett spel som underhåller när man är "liten".

Som jag nämde tidigare har jag spenderat många timmar framför spelet. Jag har blockerat mucklor, hjälpt Findus att plocka smultron, och mycket mer. Du lär dig genom att spela, och du vill inte lägga av i första taget då det finns många fjädrar att samla, så att du får ännu mer guldmynt. Skön tecknad grafik, bra ljud och stort urval. Dock vet jag inte om jag är lika förtjust i spelet än idag som för sju år sedan.

Grafik - 7: Tack vare att den är tecknad återspeglar den böckernas teckningar perfekt. Spelkänsla - 6: Klicka, klicka, klicka och gör inte så mycket mer. Ljud - 7: Bra röster, skön musik, och bra ljudeffekter. Hållbarhet - 8: Om du är under sju år så håller det länge, men om du är över tio så är det tveksamt.

Totalbetyg: 7 Ljud: 7 Grafik: 7 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 6