LucasArts
    36
    -

8.3 6.9

Inskickad av Fuska-nu den 13/08 -04 22:30

Outlaws
Ex-sheriffen James Anderson var en gång en riktig hårding. Men nu har han lagt revolverbältet på hyllan, gift sig, fått barn och ägnar sig åt sin gård strax utanför den lilla staden på prärien. En riktig kan inte köpa parfym åt hustrun och inte gulla med dottern. Men det här är inte det lilla huset på prärien, och det är färdig gullat så snart James galopperar iväg mot staden. Två samvetslösa skurkar, en smart och riktig, och den andra stor och dum dödar den vackra hustrun och kidnappar den lilla dottern. James möts av en brinnande gård, den vackra hustrun dör i hans armar och han vet vad han ska göra. Ackompanjerad av ett mycket Ennio Morricone-inspererat sound track (du minns den från Den gode, Den onde, Den fule - om du var född då) beger sig James iväg. Sen börjar själva spelet, som är inte olik alla andra 3D spel där du ska springa runt och skjuta skurkar. Grafiken i själva spelet är inget att klaga över, förutom i de små filmerna som visas mellan varje nivå och i inledningen. Ett stort plus för den rätta spel känslan, trots att det är tecknat. Mellanfilmerna ger dig också ledtrådar till vad du ska göra i nästa nivå. Vapenhanteringen har dock fått en liten extra detalj som jag illa fall inte har sett i något annat liknande spel - du måste ladda om. Plötsligt står du där på en by gata i en skott duell mot en eller anan fiende och dit vapen klickar. Då gäller det att snabbt att ladda om eller ta betäckning. Du får ta dig igenom alla tänkbara situationer ur en västern film. Revolverduell i den lilla sömniga staden, skottlossning i en gruva, bakhåll i en trång dalgång, pangpang på ett tåg och mycket mer. Det finns tre svårighets nivåer, lite få för att räcka länge. Det enda som händer är att fienderna blir tuffare för varje nivå. Dessutom är det inga grymtande monster, det är lite smartare än så och ligger oftast på bakhåll så det gäller för dig att du är på vakt hela tiden. Vapnen är också. Du kan bland anat kasta kniv och förutom din gamla revolver har du ett antal gevär att leka med, dynamit och en kulspruta när du blir riktigt förbannad. Très cool. Outlows är ett spel för alla Clinton-fanns som gilla “den ensamme främlingen” och de filmer han har gjorde innan han börja larva sig med orangutanger. Betyget dras ner en smula av att spelet är så !#&=?%! Krångligt att installera. Om din utrustning inte är den rätta (även om den fuller grund kraven - listan på utrustning är lång), så kan du glömma Outlows. Men när spelet äntligen fungerar kan alla laglösa börja darra av skräck. Den ensamme ryttaren rider visslande ut i solnedgången. Do-Di-Do-Di-Doo.
Systemkrav : Pentium 90, 16MB RAM, 2x cd - spelare, 133MB ledigt på hårddisk, Pentium 120 och mer krävs för Nätverk

Den här testen är på 496 ord

Totalbetyg: 7 Ljud: 7 Grafik: 5 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 7